Sunday 12 November 2017

Renko diagram binära alternativ


Gilla detta till skillnad från Chronos24 10 sep 2014 Hej alla Det har varit ett tag sedan jag postade här, jag har många fler inlägg som jag behöver skriva, men börjar med den här jag började experimentera med Renko barer om tre dagar sedan, jag har varit fascinerad av dem eftersom det inte finns någon tid i samband med staplarna, bara ren prisåtgärd. Jag har läst guider som använder detta för att handla Forex, men jag kan inte tycka att hitta någon som har anpassat den till lager. Detta är en intressant artikel som jag läste om hur man handlar Renko-barer dailyfx. c. indTrades. html Det verkar fungera för Forex, men inte så mycket för binära. De senaste två dagarna har jag handlat Renko på MW. Med någon riktigt bra framgång. Problemet är enligt min mening att jag bara använder beräknad gissning för att få mina resultat. I princip öppnar jag mina TOS, och tittar på paren jag vill handla. Jag letar efter 2 färgade block som går i samma riktning för att skapa en trend eller vänta på en tredjedel om jag vill vara riktigt säker. Jag finner min trend och sedan ta en 2 timmars utgång i riktning mot murstenen. Detta verkar ge bästa resultat under NY-sessionen. Jag önskar verkligen att jag hade mer av en strategi för detta men det är vad jag har. Jag vill kombinera detta med RSI eller SMA men jag tror inte det kommer att hjälpa heller. låt mig veta om någon indis du tycker att jag ska kombinera eller andra idéer för att göra detta arbete bättre. Det här är en väldigt grov idé, men jag tycker att den har potential. Jag vann 11 av 12 affärer de senaste dagarna, bara genom att göra det jag sa i detta forumpost. Renko-affärerna är markerade. imgurb8mmiL6 Låt mig veta vad du tycker Även en episk handelsmusik Ha en bra dag Gilla detta I motsats till Singh 10 sep 2014 fick du något att gå här DEMON kommer att testa det. Thanx för utstationering. Gilla detta I motsats till joptions 11 sep 2014 har jag använt mRenko med 8 pips per bar med framgång i dagens session. Men det kunde bara vara lyckligt med 66 ITM. När Mrenko-stängerna går upp och det bekräftas med en längre EMA, tar jag en handel med en 15-30 minuters utgång. Eventuella rekommendationer från din sida Det här kan vara ett mycket enkelt sätt att handla, men jag tror att vi behöver göra lite backtesting här :-) Gilla detta till skillnad från Chronos24 11 sep 2014 Tack för de förslag jag har gjort några test idag till 7 vinn 3 losss hittills, Kan du lägga upp en skärmdump av din inställning och din tidsram med dina EMA-inställningar tack, jag har inga rekommendationer ännu, men i slutet av ikväll borde jag ha lite. Tack för att du delar . Gilla detta i motsats till Chronos24 11 sep 2014 Gilla detta Till skillnad från smoki 12 sep 2014 Det ser ut att fungera för Forex, men inte så mycket för binära. De senaste två dagarna har jag handlat Renko på MW. Med någon riktigt bra framgång. Problemet är enligt min mening att jag bara använder beräknad gissning för att få mina resultat. I princip öppnar jag mina TOS, och tittar på paren jag vill handla. Jag letar efter 2 färgade block som går i samma riktning för att skapa en trend eller vänta på en tredjedel om jag vill vara riktigt säker. Jag finner min trend och sedan ta en 2 timmars utgång i riktning mot murstenen. Detta verkar ge bästa resultat under NY-sessionen. Jag önskar verkligen att jag hade mer av en strategi för detta men det är vad jag har. Jag vill kombinera detta med RSI eller SMA men jag tror inte det kommer att hjälpa heller. låt mig veta om någon indis du tycker att jag ska kombinera eller andra idéer för att göra detta arbete bättre. Det här är en väldigt grov idé, men jag tycker att den har potential. Jag vann 11 av 12 affärer de senaste dagarna, bara genom att göra det jag sa i detta forumpost. Renko-affärerna är markerade. imgurb8mmiL6 Hej, kan du explane inställningsdiagram Jag använder samma handelsstation men om jag ställer 100 ticks är zoomen för expansiv. Gilla detta I motsats till spacebaba 12 sep 2014 Hej killar hur kan jag få en TOS-plattform, eller kan jag använda den här renkoen på MT4-plattformen Tack så här, till skillnad från Chronos24 12 sep 2014 Smoki byter tidsintervall till 1 dag i motsats till idag, Thats vad jag har mina inställningar på. spacebaba går till tänkare. pagepaperMoney och begära en försök. Jag kommer att ha några Renko-barer som skickats till mt4 på lite, de har varit konstiga för mig. Jag ska testa dem idag och när jag får en fungerande version, läser jag det här. Gilla detta i motsats till Chronos24 13 sep 2014 Placerade 4 Renko-affärer idag, 3 vinner 1 förlust. Ive har arbetat med att sätta ihop ett Mt4-system med Renko. Jag har några skärmdumpar och vad som inte är på de närmaste dagarna, med inställningar och hur man handlar dem. Gilla detta i motsats till Chronos24 13 sep 2014 Jag vet att de flesta av er använder Mt4 så jag arbetar på ett system för det, jag hittade inte idén. Jag fick idén från den här killen video men det är ett betalt system. Youtube. hvtwmq8RbBs7U. Detta är min inställning hittills imgur0JJO3M7, det kommer troligen att gå under flera ändringar när jag är klar men jag arbetar med att göra den till en fullsträckt strategi. Med regler, Entry exit ect. Jag har mycket arbete att göra, men det kommer ihop. Jag experimenterar också med TOS och Renko också. Gilla detta I motsats till spacebaba 14 sep 2014 Gilla detta till skillnad från Chronos24 15 sep 2014 Okej, låt mig få några bra saker på gång här. Det här är fortfarande ett pågående arbete, men det här är vad jag kan ge dig. Det här är ett album jag lagt ihop, det har en bild av mina senaste vinster och en bild av systemet. Även bilder om hur du ändrar Diagraminställningarna. Mellan igår och idag har jag vunnit 7 av 9 affärer. Med det. Inte många affärer idag eftersom jag har tweaking det. Installera indis och mall Välj ditt diagrampar (EURUSD USDJPY Ect ..) Gå till indikatorer ----- gt Välj RenkoMean Live chart ----- gtAllow Dll import ---- gtVälj inmatningar ---- gtFörändra boxstorlek till 1 ----- Ändra visa wicks till False ---- gtVälj ok ---- Öppna ditt valda diagram i offline-läge. Applicera Mall Renko BOE 1 Harma Det borde vara det, jämföra det med bilden i albumet för att se till att det körs korrekt. När Harma byter färg, gå in i den riktningen i 2 minuter. Det är det, Handel som en Zen-mästare, Låt handlarna komma till dig. Tvinga inte handeln. Låt mig veta hur ni gör det Im kommer att fortsätta testa och leta efter bra par och tider på dagen för handel. Gilla detta i motsats till svensken 15 sep 2014Renko Charts Förklarade Renko-diagrammen uppfanns ursprungligen i Japan. Renko står för tegelstenar. Därför kallas Renko-diagram också ibland som tegelplattor. De var ursprungligen avsedda för handel med aktiemarknaden och spotmarknaden. Renko-diagrammen visar diagraminformationen annorlunda än vanliga ljusstakar gör. Detta har gett handlare ett nytt och nytt sätt att läsa prisdiagram, även känd som teknisk analys. Grundläggande analytiker kommer att undersöka utdelningar, resultat, nya produkter och göra allmän forskning om den särskilda tillgång som de vill handla. Tekniska analytiker, å andra sidan, fokuserar mer på anställning av olika prismönster och marknadsutvecklingar att handla med. De tror att investerarnas beteenden tenderar att upprepa sig själva. Genom att erkänna dessa prismönster kan de utnyttja det för att välja branscher med högre sannolikhet. Idag ska vi undersöka hur Renko Charts kan användas i din binära optionshandel. Vad exakt är Renko Charts Vad händer om det var ett sätt att minimera marknadsljudet Tja, du har tur eftersom det här är exakt var Renko Charts kommer in i spel. Renko Charts använder priset på en tillgång för att bilda tegelstenar medan normala diagram använder tid för att bilda ljusstakar. I detta avseende är Renko Charts ganska lik pikt och diagramdiagram. Dessa tegel som bildas flyttas upp eller ner i 45 graders vinklar. Varje tegel börjar där den tidigare stängdes. Normalt tegelstenar som går upp är ihåliga medan tegelstenar som går ner fylls med en fast färg. Hur Renko Diagrammet Beräknas Renko Diagramsten är alla exakt samma storlek. Traders kan ange storleken som de vill att de ska vara. Låt oss säga till exempel att du väljer 10 pips och du ser en tegel bildad går upp. För att en ny tegel ska bildas måste marknaden flytta 10 pips högre än var den var när tegelstenen öppnade. Nu är en viktig punkt om Renko Charts att för att en tegel ska bildas i motsatt riktning måste marknaden flytta 20 pips lägre än din tidigare stängningspris. Det här är normalt det som förvirrar de flesta handlare så se till att du förstår hur det fungerar. Hur kan jag tillämpa detta på min handel När marknaden är hakig kan du upptäcka att det finns några timmar som passerar innan en ny tegel är skapad. Detta är en av anledningarna till att det är ett så bra verktyg att använda. Det filtrerar bort marknadens brus och håller dig ut ur dessa röriga förhållanden, vilket kan spara dig från en dålig handel. Renko-diagrammen är särskilt bra för att upptäcka trender och du kan tydligt se de stöd - och motståndsnivåer som bildas. Det sägs att du också kan handla det rent på egen hand. Metatrader-indikator för Renko Charts Som alltid erbjuder MetaBinaryOptions dig en gratis Metatrader-indikator för att hjälpa dig att tillämpa denna strategi. Denna indikator kommer automatiskt att rita Renko Charts på diagrammet. Var noga med att lägga filen i mappen MQL4Experts. Tillåt DLL-import i ToolsOptionsExpert Advisors innan du använder indikatorn. Efter att du har använt indikatorn på ditt önskade diagram måste du gå till FilegtOpen Offlinegtselect parnamn, M2 (t. ex. EURUSD, M2) och klicka öppet för att visa diagram. Figur 1 Renko Charts-indikatorn Kan du se hur ren bottenkartan ser ut jämfört med dina tidskartor som du brukar använda. Det finns inga röriga prisåtgärder och illa marknader som är varje handelsmästares värsta mardröm. Vi behövde bara ta en blick på diagrammet för att se stöd och motståndsnivåer utan att ens undra om det. Figur 2 Renko Charts handelsexempel Nu kommer här den knepiga delen. Det verkar som om det rörde våra nivåer mot pipen på våra pilar, men det betyder inte att det inte går igenom denna punkt. Kom ihåg att en ny tegel bildas endast om marknaden rörde 10 pips i samma riktning. Så i detta exempel kunde marknaden ha flyttat 9 pips över eller under linjerna och gick tillbaka i andra riktningen. Vi skulle aldrig veta genom att titta på det här diagrammet. Som du kan se Renko Charts är bra för att upptäcka viktiga nivåer men vilka nivåer ska du handla Tja, som alltid, skulle jag rekommendera dig att använda den med hjälp av prisåtgärder och andra indikatorer för att lägga till sammanflöde till dina affärer. Renko Charts Sammanfattning Priset är vad vi följer och vad vi handlar, så vi borde använda ett diagram som gör det möjligt för oss att göra det rätt. Varför är det att inte alla handlare använder diagram baserat på pris. För det första har vi alla våra egna personliga preferenser och handelsstilar. För det andra är binära optioner tidsbaserade så att handel med prisbaserade diagram kan påverka lönsamheten. Använd den för att identifiera trender och markera viktiga stöd - och motståndsnivåer. Handla dessa nivåer från ett normalt tidsbaserat diagram om du vill få ut det mesta möjliga. Renko Charts AnvändarrecensionerRenko Charts På finansmarknaderna måste vissa handlare ta hänsyn till tid eller volym av sina affärer, medan vissa tycker att det är möjligt att handla utifrån prisändringarna ensamma. Detta koncept är grunden för Renko-diagrammen, i vilken tid och volym ingen roll har och endast prisåtgärder beaktas. Med denna egenskap kan Renko-diagrammen jämföras med Punkt - och Figurdiagram och Tre Line Break-diagram, men snarare än att använda X - och O-kolumner. Renko använder prisstenar som representerar en fastprisrörelse. Som nämnts ovan ignorerar Renko-diagrammen tid vid användningen. Istället betraktar dessa diagram endast prisrörelsen, vilket gör dem mycket utmanande för vissa handlare, varav de flesta är vana vid handel i fem minuter. de femton minuterna. timmen eller de dagliga diagrammen. Men eftersom Renko-diagrammen inte har någon tidsdimension, finner det några handlare att det är avskalat och lätt att analysera. Från den här funktionen är det första som kan noteras om Renko-diagrammen deras enkelhet. Diagrammen är mycket släta, och trenderna kan tydligt avgränsas, deras kanaler är också mycket tydliga. Inget ljud tycks påverka diagrammen, och detta drag är där Renkos kraft kommer in. Dessa diagram har många attribut som är mycket fördelaktiga för dem som bygger sina strategier runtom sig. Historia och egenskaper hos Renko-diagram Renko-diagrammet är uppfunnet av japanska handlare. Legenden har det som i Feudal Japan, en gammal murare satt färgade tegelstenar ovanpå vanliga av misstag. Från denna incident stod begreppet Renko, eller Renga (bokstavligen tegelstenar på japanska). Det var Steve Nison i USA, men som faktiskt populariserade Renko Charts i sin bok, Beyond Candlesticks. Renko-diagrammen har använts ganska länge nu, och folk har handlat ganska framgångsrikt med verktyget, trots det obekanta och det obehag som det medför med sin enkelhet. I sin bok ägnar Nison ett helt kapitel till Renko-diagrammen. Renko ljus beskrivs ser ut som små tegelstenar eller lådor. De har inga övre eller nedre skuggor, och rutans storlek kan ändras. En ny ruta visas endast i diagrammet när en definierad prisförändring sker. Om rutans storlek är inställd på ett mindre värde kommer nya lådor snabbare. Omvänt, om storleken är inställd på en högre inställning, behövs en större prisändring för att skapa en ny ruta på diagrammet. Ett exempel på ett Renko-diagram visas nedan: Beräkning av Renko-diagrammen Eftersom tid, volym och riktning ignoreras, och eftersom endast förändring eller rörelse i pris beaktas, måste element i Renko-diagrammet förenklas till en enda prisnivå. Denna prisnivå är baserad på slutkurs. En 8220box size8221 är specificerad för att bestämma lägsta prisändringen för att påverka vilken betydelse som kommer att visas på diagrammet. Vid ritning av Renko-lådor eller tegel, jämförs stängningskursen för idag med det högsta priset och lägsta pris (blå och rött) från tidigare tegelsten. Å ena sidan, om slutkursen stiger över toppen av den tidigare tegelstenen med ett värde som är större än eller lika med lådstorleken, dras en eller flera blå tegelstenar i nästa kolumn. Å andra sidan, om slutkursen faller under botten av föregående tegel med ett värde som är större än eller lika med rutans storlek, dras en eller flera röda tegelstenar i nästa kolumn. Höjden på alla tegelstenar är alltid lika med lådans storlek. Om priset flyttas upp eller ner med mer än rutans storlek. men rörelsen räcker inte för att täcka två tegelstenar, då bara en tegel ritas. Ett Renko-diagram med en lådstorlek på 2 och vars baspris på 85 flyttas till 82 kommer till exempel att producera en röd tegel baserat på rörelsen från 85 till 83. Resten av flytten från 83 till 82 visas inte. Samma regel gäller när endast en bråkdel av lådans storlek uppnås. Lägga till och använda Renko-diagram till MetaTrader För att lägga till Renko-diagram i MetaTrader måste Renko-filer (inklusive. ex4- och. mq4- eller. mq5-filer) hämtas och extraheras till MetaTrader-installationsmappen på din maskin. För MetaTrader 5 kan filerna hämtas här (mql5encode1299). Därefter startas MetaTrader igen, och diagrammet där Renko tegel ska appliceras väljs. Nedan visas en ögonblicksbild av EURUSD med Renko på MetaTrader 5: Som tidigare nämnts är ett standard Renko-diagram baserat på slutkursen. För att ställa in Renko väljs tidsramen och rutans storlek först. I snapshotet ovan ovan antar EURUSD 4-timmars tidsram och en 30-punkts boxstorlek. Det resulterande Renko-diagrammet visar nivåer från 1 januari 2014 till 31 januari 2014 (1 månad). Den vänstra delen av bilden ovan visar diagrammet för den angivna tidsramen, och den högra delen visar Renko-diagrammet. Närmare titt på diagrammet ser vi att röda horisontella linjer representerar storleken på varje tegel enligt prisfallet (30 poäng). De blåa områdena representerar datum med stigande prisnivåer. Som efter 1 januari 2014 stänger en ljusstake på 1,3589 (markerad med alttexten) under 1.3591, vilket är en av de tidigare definierade prisnivåerna (röda horisontella linjer) och skapar därmed en nedåtrikad tegel på Renko-diagrammet. Efter denna period blir priset stagnerat (stänger inte under 1.3561 eller över 1.3651). Den 10 januari 2014 stänger ljusöppningen klockan 20:00 (efter ljusstaken klockan 16:00) på 1.3663, vilket ligger över 1.3651 prismärke. Därefter blir priset stagnerat till 20:00 den 14 januari 2014 (efter att ljusstaken öppnat klockan 16:00 stängs), när det övervinner prisklassen genom att skapa en ny tegelsten som stänger vid 1.3684. Därefter bevittnas en downtrend där priset går igenom fyra nivåer på diagrammet under dess nedgång. Vid klockan 12.00 den 23 januari 2014, när ljusstaken öppnade klockan 08:00, ses ett uppåtgående genombrott av prisklassen, vilket i sin tur öppnar två tegelstenar som stänger 1.3639. Den första tegelstenen är tydligt synlig, medan den andra är dras i en lång vertikal linje (på grund av dess samtidiga öppning med den första tegelstenen). Renko-diagram och binära alternativ Binära alternativ handlare använder Renko-diagram eftersom de är lätta att använda och tolka. Dessa diagram är också annorlunda än ett typiskt ljusstake diagram eftersom de filtrerar bort alla andra variabler förutom prisrörelsen. Avbrutet ljud från marknaden innebär att en näringsidkare klart kan fatta sitt beslut baserat på en viktig faktor. Många applikationer använder Renko-diagram, inklusive binär optionshandel. Genom Renko upptäcks och stöds grundläggande stöd och motståndsnivåer, breakouts, generationssignaler och andra indikatorer för mer lönsamma affärer. En strategi är att bygga kring fart, vilket innebär att priset rör sig i handelsriktningen, vilket gör det ganska viktigt för att bedöma risken för risk. Renko-system kan effektivt hitta områden med hög och låg volatilitet och kan låta handlare veta när de ska göra CALL och PUT-alternativ. Generellt, i tider med hög marknadsvolatilitet som har en direkt korrelation med prisriktningen, görs ett CALL-alternativ när Renko visar en stark uppåtgående trend (mer blåa tegelstenar). Omvänt görs ett PUT-alternativ när Renko kontinuerligt visar en stark nedåtgående trend (fler röda tegelstenar). Var noga med att testa dina strategier med olika tidsramar och lådstorlekar för att få din mest bekväma position. Låt Binarytrading ge dig fler tips i framtiden. Håll dig igång. Läs mer artiklar om Utbildning. Uppläggning med Renko-diagram Renko-diagram är en form av diagramtyper, förutom de ofta använda ljusstake-diagrammen, linjediagrammen och OHLC-stapeldiagrammen. Renko-diagrammen är lika gamla som ljusstake-diagram, och är ytterligare ett bidrag av japanerna. Ordet, Renko kommer från det japanska ordet Renga for Brick, och det är hur Renko-diagrammet bildas, i tegel eller lådor. Renko-diagrammen tar hänsyn till endast pris och anses därför vara rena prishandlingsscheman. Till skillnad från andra karttyper som ljusstakar eller linjekartor, där pris och tid beaktas, med pris plottat på y-axeln och tiden på x-axeln, med Renko-diagram betraktas endast pris. Diagrammet nedan visar hur det typiska Renko-diagrammet ser ut. Konfigurera Renko-diagram Renko-diagrammet kan konfigureras för att justera rutans storlek. Detta kan anges av näringsidkaren. Så en lådstorlek på 0.0005 skulle utgå ifrån att ett Renko-diagram med 5 pip-boxstorlek eller 0,005 skulle vara en 5-pip-boxstorlek för ett Yen-par. Förutom den fasta rutans storlek kan Renko-diagrammen också konfigureras för att dynamiskt använda ATR-värdet. Standardinställningen är en ATR (14). ATR-metoden för fixering av Renko-rutans storlek används för att fånga det nuvarande genomsnittliga sanna prisintervallet. En ATR är vanligtvis idealisk för att skapa Renko-lådor för lager. För valutamarknader, med en 5, 10, 20 pip fix Renko lådans storlek är idealisk. Hur fungerar Renko-diagrammet Ett Renko-diagram fungerar baserat på prisåtgärder. Bullish pris är plottat med en Green Renko tegel och ett bearish pris plottas med en Red Renko tegelsten. Till exempel om vi använder en 5 pip Renko-lådstorlek på EURUSD, och om priset för närvarande handlas på 1,3000 och priset flyttas till 1.3005, skulle en Renko-tegel vara planerad. På samma sätt, för ytterligare 5 pip rör, skulle nya Renko tegel plottas. För omkastningar måste priset sjunka två gånger Renko-rutans storlek. Med andra ord är en bearish Renko tegel plottad när priset sjunker till 1.2995, från 1.3005. Renko-diagrammet nedan illustrerar ovanstående med ett exempel på 10 Pip Renko-diagram. Varför handla med Renko Charts Renko-diagram är rent prisbaserade diagram. Därför är trender, stödresistens lättare att upptäcka med Renko-diagram. Traditionella diagrammönster som huvudförstärkare, uppstigande trianglar, dubbla toppar och bottnar och så vidare är lätta att handla. Harmoniska handelsmönster som Gartley, Crab, Bat osv kan vara lätta att Spot Fibonacci-nivåer är lätta att identifiera (Vad är Fibonacci Trading) Den enda nackdelen med att använda Renko-diagram är att om priset rör sig i ett tätt område, uppdateras Renko-diagrammet inte med några nya tegelstenar. Även när en handel är inmatad är tiden inte längre en faktor för stoppen eller målnivåerna som ska uppnås. Enkel Renko Trading Strategies Det finns många Renko trading strategier, men här skisserar vi några av de enklaste Renko trading strategier som handlare kan använda. Renko Trend Line Break Trading Nedanstående diagram visar hur en trendlinjemetod kan tillämpas på Renko-diagrammet. Vi märker en mindre downtrend i spel och plottar en trendlinje som förbinder dragbacks. När trendlinjen är trasig, kan en handel anges med inriktning på omedelbar tidigare supportresistance eller återbetalning för bokning av vinst. Renko Support och Resistance Trading I det följande diagrammet märker vi hur stöd - och motståndslinjerna lätt kan ses på diagrammet. Vi ser att en stödnivå etableras som bröts senare. Priset rallies tillbaka till supportlinjen för att retestera det för motstånd, vilket gör det till en idealisk prisnivå för att korta inriktning på den senaste mindre supportnivån. Renko Chart Patterns Trading Följande diagram visar en dubbel toppformation, vilket är mycket tydligt för ögat. Denna typ av precision är något som kräver en sekund eller till och med en tredje titt på traditionella diagram. Efter att dubbla toppen identifierades kunde försäljningsställen initieras nära stödet som riktar sig mot resten av prisåtgärden. Renko-diagram med indikatorer Traditionella indikatorer kan också tillämpas på Renko-diagram som rörliga medelvärden, Bollinger-band och till och med oscillatorer som RSI, CCI och så vidare. I det följande diagrammet nedan har vi en enkel 510 EMA cross-over-metod med Stochastics-bekräftelse som tillämpas på Renko-diagrammen. Vid pilen markerad på diagrammet är 510 EMA cross-over-metoden mycket lätt att handla med Renko-diagram. Vi har många bekräftelser. 5 EMA-korsar under 10 EMA RedBearish Renko Brick bildas Stokastik korsar nära 80-nivån Shortsna fortsätter att hållas öppna så länge framtida bearish Renko-tegel fortsätter att bildas, med stopp stoppade en eller två Renko-tegelstenar över priset. Som pris visar tecken på omvändning genom att bilda haussefulla Renko tegelstenar och stänger nära 5 EMA, kan den korta positionen stängas med några anständiga vinster som ska göras. Renko-diagram är mycket lätta att förstå och det är enkelt att förstå handlingshandel med Renko-diagram. Alla handelsmetoder som du för tillfället använder för ljusstake eller linjediagrammet kan användas mycket bra på Renko-diagram, så länge strategierna inte är tidsberoende.

No comments:

Post a Comment