Wednesday 13 December 2017

Forex handelslivscykel ppta


Lär Forex: Livscykeln för en vinnande handel Artikelöversikt: Denna artikel kommer att gå igenom en enda inställning på EURUSD, eftersom den lyckades medan handeln rörde sig i traderrsquos favör. Denna artikel kommer att illustrera inskalning, skalning och stoppa rörelse i ett försök att hantera risken korrekt i en tung nyhetsmiljö (förra veckan). Handel kan vara en svår sport att behärska. Inte bara marknaderna är oförutsägbara, men kan också, ibland, tyckas nästan som om den mänskliga naturen arbetade direkt mot oss. Den gemensamma rådgivningen till lsquolearn från våra mistakesrsquo kan ofta hjälpa oss att utbilda oss till vad som inte ska göra, men hur ska vi någonsin lära oss vad vi vill ha, om vi inte har några solide exempel på framgångsrikt förvaltade positioner i DailyFX-egenskaperna hos Successful Traders Research Series, Nummer ett misstag som FX Traders gör tar för stor av en förlust när de har fel jämfört med de små vinster som de vanligtvis gör när de har rätt. Denna skillnad är så stor - att även om handlare kunde vinna i 70 fall i vissa parningar, skulle de fortfarande förlora pengar i genomsnitt. Genomsnittlig förlust (i rött) jämfört med genomsnittlig vinst (i blått) Detta beror på att dessa handlare går in i positioner som är villiga att förlora 2 dollar för varje 1 som de kan få. Förmodligen inte: Mer sannolikt är det faktum att detaljhandlare går in i positioner utan plan - istället förlita sig på sina egna reaktioner för att göra de bästa valen för dem. Så de reagerar. En position rör sig mot dem, och ofta vill de lsquoholda på för bara lite längre för att se om det kommer tillbaka. Eller de kanske fyndar: lsquoIf bara det rör sig tillbaka till att bryta jämnt, gör Irsquoll aldrig det igen. handeln flyttar faktiskt för dem, de stänger ofta av det verkliga snabbt rädda för att ge tillbaka vinsten till marknaden. Det finns inget som är nödvändigtvis felaktigt med ovanstående beteende. Itrsquos ganska standard mänsklig natur. Men dessa typer av åtgärder kan vara den värsta fienden för dem som vill bli framgångsrika näringsidkare. Därför - utanför handelsstrategin är allt vi verkligen kan kontrollera, vår handelshantering. Och det här är den sak som ofta skiljer professionell från amatörhandlare. Det som följer nedan är ett redogör för en enda handel som framgångsrikt hanterades av en näringsidkare när marknaden arbetade för dem. Självklart kommer inte varje handel att fungera lönsamt, men när man handlar defensivt i ett försök att undvika nummer ett misstag som FX Traders gör. Målet är att maximera vinster, samtidigt som de mildrar förlusterna. Jag hade tidigare tagit en kort position i AUDUSD i förra veckans pris Action Setups artikel, letar efter pris till spänne efter att ha mött motstånd. Handeln arbetade inledningsvis för mig och rörde sig i vinst med något mer än avståndet till mitt första stopp. Vilket är vanligtvis en bra sak för mig, eftersom Irsquoll ofta flyttar mitt stopp till Break-Even, tittar på det som en lsquofree handel, rsquo efter att min första risk är borttagen från positionen. Men strax efter att ha flyttat 45 pips i pengarna började något fel: Priset började röra sig upp och mot min position. Det första jag gjorde var att titta på US-dollarn, vilket givetvis är en stor del av AUDUSD-valutaparet och jag märkte att dollarn var inte så mycket att försämra. Faktum är att amerikanska dollar fortsatte att flytta högre vilket borde ha gynnat min AUDUSD-korta position. Men det var inte bra. Det var skadligt. Med mitt stopp vid break-even. Jag blev tröttad av det faktum att jag åtminstone inte skulle förlora på handeln. Men strax efter att ha flyttat 45 pips i pengarna började något fel: Priset började röra sig upp och mot min position. Jag noterade också att EURUSD var på väg ned mycket snabbt och exponerade den amerikanska dollarstyrkan som jag ville vara på sidan av mycket bättre än den AUDUSD-position som jag tidigare hade gått in några dagar tidigare. Motstånd mot EURUSD med linje ritad 1.3100 Skapad med MarketscopeTrading Station II Och eftersom jag inte längre hade någon inledande risk i AUDUSD-handeln med mitt stopp vid Break-Even kunde jag dra nytta av den EURUSD-svagheten genom att utlösa en kort position. Medan detta fördubblades min exponering i långa US-dollar-positioner, fick min första risk att tas bort från AUDUSD-positionen mig att omfördela dessa pengar i EURUSD. Jag utlöste 12 av min EURUSD-position strax efter att priset hade stött på motstånd vid 1.3100, vilket två gånger redan fungerat som EURUSD-motstånd. Denna typ av prisåtgärdsstöd eller motstånd kan vara viktigt för en näringsidkare: Det visar inte bara oss var marknaden tidigare har svarat på pris, men det visar oss att handlare som placerar handel med faktiska pengar respekterade det priset. Jag ville först testa positionen genom att ange hälften av det totala partiet försiktigt se till att motståndet fortsätter att respekteras. Jag satte mitt stopp strax över det svänghöjda med en initial risknivå som var jämförbar med den AUDUSD-position jag tidigare hade placerat (lite mindre än 40 pips). Lite senare på dagen, under den asiatiska sessionen, lade jag till den andra halvan av mitt parti med mitt stopp till samma pris som föregående EURUSD-inträde, eftersom EURUSD hade visat ytterligare respekt för 1.3100 och flyttade ned till 1.3050. Inskalning när positionen rör sig i vinst Skapat med MarketscopeTrading Station II Och då flyttade marknaden för mig. Jag behöver inte göra något annat än att låta marknaden göra sitt arbete, och jag observerade bara och bestämde när jag ville flytta mitt stopp för att bryta - även på min EURUSD-position. Under tiden flyttade min AUDUSD-position mot mig och gick in i mitt break-even stopp, vilket kan vara frustrerande men oundvikligt. Hade mitt stopp inte flyttats till break-even, skulle priset ha gått till mitt första stopp, vilket medför en förlust på handeln. Istället var jag av AUDUSD utan vinst eller förlust, och jag har en bra vinstbyggnad i min EURUSD-position. När jag hade mitt första stoppavstånd i handeln som en vinst, blev stoppet förskjutet till att bryta jämn igen, titta på EURUSD-positionen som nu en ojämn handelskvot eftersom inget av mitt riskkapital exponeras i handeln längre. Nästa dag och det finns en ännu större vinst i EURUSD, och stoppet flyttas i pengarna för att låsa upp en del av den uppbyggda vinsten. På så sätt, om paret återvänder mot mig, Irsquom åtminstone ut med någon typ av vinst för mina ansträngningar. Vid denna tidpunkt är vinsten mer än två gånger min första riskmängd, så jag börjar planera en skala ut strategi, under antagandet att EURUSD-rörelsen kanske inte varar för mycket längre, särskilt i en tung nyhetsvecka med NFP på skiffer för fredag ​​morgon. Jag bestämmer mig för att ta bort positionen i kvartaler i ett försök att få så många pips ur det här flyget som mänskligt möjligt. Jag flyttar mitt stopp djupare i pengarna, låsar upp ännu mer av den uppbyggda vinsten och tar vinst på 14 av partiet med vinst på 110 pips (3 gånger mitt första stoppbelopp). Första skala av EURUSD-position, Stopp justerad djupare i pengarna Skapat med MarketscopeTrading Station II När paret rörde sig längre i pengarna för mig, tar jag en annan 14 av positionen, den här gången med en vinst på 171 pips och lämnar hälften av den totala kvarvarande positionen. Förflyttning till NFP, en 3: e stoppinställning gjordes för att låsa upp nästan 3 gånger min ursprungliga riskbelopp (en vinst på 118 pips var låst upp via det släpade stoppet). Jag visste att NFP sannolikt skulle generera stor volatilitet, och det skulle säkert kunna avslöja orealiserade vinster i handeln. Men det kan också ge ett mycket större drag, så jag ville släppa handeln eftersom jag fick chansen att göra betydande mer. Den första rushen av NFP var gynnsam för mig. Jag kunde ta bort 3: e kvartalet av positionen efter en snabb körning på ytterligare 10 pips för en total vinst på 183 på 3: e delen av partiet. Och strax efter NFP började priset springa mot mig: hela vägen till mitt stopp vid 111 pips från mitt första inmatningspris. Second and Third Scale ut från EURUSD med Trailing Stop Triggered skapad med MarketscopeTrading Station II Kommer varje handel att fungera så här Absolut inte men som en näringsidkare, det är inte vårt jobb att förutsäga framtidshöljet som är omöjligt. Handel handlar ofta om riskhantering än att gissa vilket valutapar som kan göra vad på en given dag. I många fall är handel riskhantering: Maximera vinster och minimera förluster. --- Skrivet av James Stanley För att kontakta James Stanley, vänligen maila InstructorDailyFX. Du kan följa James på Twitter JStanleyFX. För att gå med i James Stanleyrsquos distributionslista, vänligen klicka här. Vill du ha en anpassad kursplan för att gå igenom Trading Education Ta vår Trader IQ quiz och få en hel lektionsplan med många gratis resurser för att utöka ditt informationsarsenal. DailyFX ger forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaden. Forex artiklar Fredag ​​17 februari 2017 04:44 UTC Av Elliott Wave International Idag 14 februari är Valentinsdag. Men istället för chokladhjärtan och röda rosor skulle investerare och handlare ge den ultimata gåvan - nämligen kunskapens gåva. Enligt vanliga finansiella. Tisdag 14 februari 2017 04:26 UTC Av Elliott Wave International Youve hörde antagligen termerna stöd och motstånd. Vanliga tekniska analysvillkor, de är prispunkter på ett diagram som kan hjälpa till att bestämma när ett drag kommer att pausa, eller till och med stoppa och vända. Det är många. Lördag 11 februari 2017 11:26 UTC Av Elliott Wave International Svar: Varje näringsidkare, varje analytiker och alla tekniker har favorittekniker att använda vid handel. Men där traditionella tekniska studier saknar sig, börjar Wave Principle att visa högt förtroende pris. Fredag ​​den 10 februari 2017 05:35 UTC Av Elliott Wave International Det finns nästan 50 råvaremarknader som handlas över hela världen vid vilken tidpunkt som helst. Det är en för varje stat i USA. Så, hur är en investerare eller näringsidkare tänkt att veta vilka av dessa marknader att följa och. Fredag ​​03 februari 2017 03:21 UTC Av Elliott Wave International Precis som det finns mönster i pris finns det också mönster i momentumindikatorer. Dessa mönster kan stödja din Elliott-våganalys och hjälpa dig att identifiera handlingsbara rörelser i pris. I denna 10-minuters lektion från Sorry är mitt svar inte upp till ämnet. Hur som helst Haven039t du trodde att innan du började kontot och valet av utbyte bör du notera till principerna jag menar att du kan utbyta kompetens och till och med det pågående handelsmetoderna En mycket avancerad person kan producera sina individuella indikatorer eller till och med handelsautomater I alla fall vilar alla på en grundläggande sak som vi alla utan undantag måste utnyttja: På handelsplattformen har du en chans att studera recensionerna eller prova de vanligaste plattformarna på egen hand. Jag skulle råd att använda dem gratis och testa med den här adressen: 197 Visningar mitten Inte för reproduktion Vad är livscykel för en betalning Hur kan du beskriva en kos livscykel Vad är olika steg i en fjärils livscykel Vad är de olika sätten att handla i Forex Vad är den mänskliga livscykeln Vad är en lejon039s livscykel Vad är kolas livscykel Vad är livscykelkostnaden för en mässhall Vad är en livscykel från euglena039 Vad är livscykeln? av en boa constrictor Hur skiljer det sig från andra ormar Vad är livscykeln Vad kostar livscykelkostnaden Är det möjligt att tjäna 1 eller 2 per vecka när man handlar 350K USD på Forex Med det innebär jag att konvertera mina pengar till en annan valuta på dessa korta cykler Vad vet du om livscykel i detaljhandeln ExplainSlideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda och att ge dig relevant reklam. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats. Se vår användaravtal och sekretesspolicy. Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda, och att ge dig relevant reklam. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats. Se vår sekretesspolicy och användaravtal för detaljer. Utforska alla dina favoritämnen i SlideShare-appen Få SlideShare-appen att spara till senare, även offline Fortsätt till mobilsidan Ladda upp Logga in Registrera dig Dubbelklicka för att zooma ut 23512555 handelslivscykel Dela denna SlideShare LinkedIn Corporation kopia 2017

No comments:

Post a Comment