Wednesday 6 December 2017

Marknadsneutral strategi forex handel


Marknadsnutrala Vad betyder marknadsnutrala? En marknadsneutral strategi är en typ av investeringsstrategi som en investerare eller en investeringsförvaltare gör för att dra nytta av både ökande och minskade priser på en eller flera marknader samtidigt som man försöker helt undvika någon specifik form av marknadsrisken. Marknadsneutrala strategier uppnås ofta genom att matcha långa och korta positioner i olika lager för att öka avkastningen från att göra bra aktieval och minska avkastningen från breda marknadsrörelser. FRÄMMANDE MARKNADEN Neutral Det finns ingen ensam accepterad metod att använda en marknadsneutral strategi. Utöver den ovan nämnda metoden kan marknadsneutrala strateger också använda andra verktyg som fusionsarbitrage, kortsiktiga sektorer och så vidare. Chefer som har en marknadsneutral position kan exploatera alla momentum på marknaden. Hedgefonder brukar ta en marknadsneutral position eftersom de är fokuserade på absoluta i motsats till relativ avkastning. En marknadsneutral position kan innebära att man tar 50 långa, 50 korta positioner inom en viss bransch, t. ex. olja och gas, eller tar samma ställning på den bredare marknaden. Ofta likställs marknadsneutrala strategier med longshort-aktiefonder, även om de är tydligt annorlunda. Longshort-fonder syftar helt enkelt till att variera sina långa och korta aktieexponeringar över olika branscher, utnyttja undervärderade och övervärderade möjligheter. Marknadsneutrala strategier å andra sidan fokuserar på att göra koncentrerade satsningar baserat på prissättningsavvikelser med huvudmålet att uppnå noll beta jämfört med dess lämpliga marknadsindex för att säkra systematisk risk. Medan marknadsneutrala medel använder långa och korta positioner är detta fondskategoris mål tydligt annorlunda än vanliga långfristiga medel. De två huvudmarknad-neutrala strategierna Det finns två huvudsakliga marknadsneutrala strategier som fondförvaltare använder: grundläggande arbitrage och statistisk arbitrage. Grundläggande marknadsneutrala investerare använder grundläggande analys, snarare än kvantitativa algoritmer, för att projicera en företagsväg framåt och göra affärer baserade på förutsagda aktiekurskonvergenser. Statistiska arbitrage marknadsneutrala medel använder algoritmer och kvantitativa metoder för att upptäcka prissvikt i lager baserat på historiska data. På grundval av dessa kvantitativa resultat kommer cheferna att placera affärer på lager som sannolikt kommer att återgå till deras prismedel. En stor fördel och fördel med marknadsneutrala medel är deras stora tonvikt på att bygga portföljer för att mildra marknadsrisken. I tider med hög volatilitet på marknaden har historiska resultat visat att marknadsneutrala medel sannolikt kommer att överträffa medel med hjälp av andra bestämda strategier. Med undantag för rena säljstrategier har marknadsneutrala strategier historiskt sett de lägsta positiva korrelationerna till marknaden, särskilt på grund av att de specifika satsningarna på aktiekursen överensstämmer med att säkra bort den allmänna marknadsrisken. Zeusjoes Market-Neutral Hedge Strategy Anslöt i maj 2008 Status: Medlem 7 inlägg hej alla Jag har länge varit lurker på FF och sedan Ive äntligen nådde någon grad av framgång i min handel tyckte jag att det skulle vara trevligt att dela några av mina resultat med resten av samhället. Tankarna med detta system fick mig av mina systrar lång tid ex, en tidigare hedgefond tech som jag råkade komma över i en bar för ungefär ett år sedan. Han berättade för mig att det var en del undersökningar om korrelerade rörelser av valutapar och att hans tidigare arbetsgivare gjorde en död i valutamarknaden med strategier utifrån hans arbete. Jag var lite fascinerad av tanken på att skapa en strategi som lyckades, inte på riktningen för en parrörelse, utan snarare av sambandet mellan två valutapar. Efter att ha gjort en del egna undersökningar och läst upp mycket av de matematiska teorierna bakom korrelationshandel lyckades Ive skapa en strategi som har levererat några anmärkningsvärda resultat de senaste månaderna. Förra månaden var jag upp 34 på mitt konto med mycket få neddragningar. Tanken är ganska enkel och försöker efterlikna de så kallade parhandeln som görs på lager av många stora StatArb-hedgefonder. Jag tittar på två valutapar som tycks ha en korrelerad prisrörelse i det förflutna som till exempel EURJPY och GBPJPY (se diagram 1). När spridningen mellan de två paren avviker från deras tidigare beteende säljer jag helt enkelt den överträffade och köper underpresteraren. I det här fallet skulle jag sälja GBPJPY och köpa EURJPY. På så sätt har jag isolerat framgången för min position för spridningen mellan dessa två par och säkrat risken att marknaden i allmänhet rör sig på båda sätten. Så länge spridningen mellan de två paren krymper tillbaka till normal Ill tjäna pengar utan hänsyn till marknadsriktningen. Jag har funnit att exotiska par som de nordiska länderna SEKNOKDKK verkar mycket bra när man använder denna strategi. Men Ive hade också stor framgång med GBPJPY och EURJPY och jag har nyligen tittat på par, inklusive olja, silver och guld som ser väldigt lovande ut, men jag har ännu inte börjat handla dessa. Systemet kan användas både för långsiktig och kortvarig handel beroende på hur mycket korrelationen mellan paren handlas. Om du tittar på det dagliga diagrammet GBPJPY vs. EURJPY (Diagram 2) kan du se att det har funnits några stora möjligheter under de senaste två åren med långsiktig handel med dessa par. Jag hoppas att några av er kommer att hitta denna strategi användbar och jag kommer att fortsätta att skicka här med mer information om strategin. Om du har frågor är jag glad att svara på dem eller förslag på hur strategin kan göras ännu mer lönsam. Bäst av handelshopp till er alla. Zeusjoes Attached Images (klicka för att förstora) Alla sina pips hör till oss. Anställd Mar 2006 Status: Medlem 8 Inlägg Jag har studerat en strategi som denna för en tid sedan men verkar som du måste vara mycket medveten om de parametrar du använder för att skapa en normal spridning och bredare spridning så att du kan ta positioner. Om du kan Id vill veta för dig vad som är en vanlig spridning för eurjpy och gbpjpy och de regler du använder för att gå in och avsluta en handel och om du funderar på att använda mycket mindre tidsramar, dvs 5min när du handlar små spridpar som eurusd. Anställd jul 2007 Status: Medlem 17 Inlägg Kan du förklara mer detaljerad vad som sprids betwen 2 par Jag vet vad som sprids. men jag vet inte vad som sprids betwen 2 par. Anställd jan 2008 Status: Lunatic Supreme 1,856 Inlägg Vilka parmor använder du i detta Hur balanserar du hedge ID vara intresserad av att se matematiken, bara orsaken till att jag aldrig krysssäkrats så kan jag inte hitta en inställning som faktiskt minskar mitt nät risk. Anställd september 2006 Status: howard 1.571 Inlägg Om du säkrar GBPJPY med EURJPY eller vice versa, handlar du i realiteten EURGBP Anställd feb 2008 Status: Medlem 47 Inlägg Om du säkrar GBPJPY med EURJPY eller vice versa, handlar du i verkligheten EURGBP Anställd apr 2006 Status: Medlem 3 951 Inlägg Om du säkrar GBPJPY med EURJPY eller vice versa, handlar du faktiskt EURGBP. Han kan antingen ta en lång eller kort EURGBP-position. Vi vet inte. Han har inte gett några detaljer. Vad jag inte får är hur den här metoden är mindre riskabel än att bara ta en enda riktlinjehandel. Med andra ord är det inte bara en riktlinjehandel med högre spridningskostnader. När det gäller marknadsneutralitet med dessa två par i specifikt - om vi tittar på de två paren kan vi se korrelationen mellan värdet på EUR och GBP. De två valutorna tenderar att flytta nära varandra, eftersom ekonomierna är sammanflätade och banken i England och ECB båda vill hålla dem nära. Nu och då utförs en av de två över, men i det långa loppet kommer ECB och BOE att få sitt ord och korrigera skillnaden. (Enkelt uttryckt) Det vi vill göra är att spela med det här förhållandet, vi använder JPY som ett riktmärke för att mäta valutorna mot varandra för att göra visbar spridningen mellan de två. Marknadsneutraliteten i detta fall avser 1) JPY-värdet spelar ingen roll 2) Eftersom GBP och EUR är starkt korrelerade kommer de så småningom att återgå till genomsnittet. Så om vi gör våra affärer när skillnaderna är stora tar vi liten risk och har en god chans till en lyckad handel. Jag använder denna strategi också för aktier och terminer men eftersom detta är ett forum för forex kommer jag att behålla detta ämne. Någon frågade hur jag följer spridningen. Tja, jag har en andra version av metatrader installerad med ett demokonto. Varje gång jag kalibrerar mina parar tar jag helt enkelt de två positionerna i demokontot. På så sätt kan jag spåra spridningen enkelt. Du kanske har rätt att samma position kan skapas med en riktad handel på EURGBP till lägre spridningskostnader. Detta är något jag inte ens ansåg så skål för att peka ut det. Hur som helst skulle USD vara en cheeper benchmark valuta. Alla sina pips hör till oss. Forex Strategies Forum Jag ville lägga till den här nya diskussionen om marknadsneutral handel och förmodligen uppmärksamma de personer som uttryckte intresse för strategi 14 (Enkel handel med Daily Range) och 52 (Forex Money Print) Strategi) Jag har spenderat mer än 2 år på temat Neutralitet och Hedgingsteknologi och har utvecklat ett multikort EA för MT4 som fungerar som urverk. Jag har namngivit den ZennerGUN som jag är en ingenjörsingenjör, och för mig liknar strategin en zener-diod som viker sin riktning beroende på huruvida en framåtriktad eller bakåtrikad potential tillämpas. Det kan vända riktning upp till 10 gånger i olika mode från en stoppad en inmatad för att stoppas vid ta vinstlägen, samtidigt som man följer en exakt satsningssekvensbaserad multipelfaktorer, såsom quotesired profit targetquot. Det finns massor av anpassningsbara funktioner som kan påverka avståndet mellan säkrade positioner, mönster och riktning av avrättningar, storlekssekvenser. Ska gärna dela min inblick med medlemmarna i forumet. Låt mig veta om du har några frågor. Är du medveten om den länk du anger för att bläddra blir resultatet inte visat. Powered by phpBB reg Forum Programvara kopiera phpBB GroupCointegration i Forex Par Trading Cointegration i valutahandelshandel är ett värdefullt verktyg. För mig är cointegration grunden för en utmärkt marknadsneutral mekanisk handelsstrategi som gör att jag kan dra nytta av ekonomisk miljö. Oavsett om en marknad är i en uptrend, downtrend eller helt enkelt rör sig sidledes, tillåter valutahandelshandel att jag skördar vinster året runt. En valutahandelstrategi som utnyttjar samverkan klassificeras som en form av konvergenshandel baserat på statistisk arbitrage och reversering till medelvärde. Denna typ av strategi förstods av ett kvantitativt handelslag på Morgan Stanley på 1980-talet med hjälp av lagerpar, även om jag och andra handlare har funnit att det också fungerar bra för valutahandel. Forexparhandel baseras på samordning Forexparhandel baserad på samfördelning är i huvudsak en reversion-to-mean strategi. Enkelt uttryckt, när två eller flera forexpar är samordnade betyder det att prisspridningen mellan de separata forexparen tenderar att återgå till dess genomsnittliga värde konsekvent över tiden. Det är viktigt att förstå att samverkan inte är korrelation. Korrelation är ett kortsiktigt förhållande när det gäller samförflyttningar av priser. Korrelation innebär att enskilda priser rör sig tillsammans. Även om korrelation åberopas av vissa handlare, är det i sig ett otillförlitligt verktyg. Å andra sidan är cointegration ett långsiktigt förhållande med prisförändringar, där priserna rör sig ihop men inom vissa områden eller spridningar, som om de knyts samman. Ive fann cointegration för att vara ett mycket användbart verktyg i valutahandel. Under min valutahandel, när spridningen breddar sig till ett tröskelvärde beräknat av mina mekaniska handelsalgoritmer, kortar jag spridningen mellan parpriserna. Med andra ord, jag satsar spridningen kommer tillbaka till noll på grund av deras samfördelning. Grundläggande valutahandelsstrategier är mycket enkla, särskilt när man använder mekaniska handelssystem: Jag väljer två olika valutapar som tenderar att flytta på samma sätt. Jag köper det underpresterande valutaparet och säljer det utstående paret. När spridningen mellan de två paren konvergerar stänger jag min position för vinst. Forexparhandel baserad på samverkan är en ganska marknadsneutral strategi. Som ett exempel, om ett valutapar plummets, så kommer handeln troligen att leda till förlust på långsidan och en kompensationsvinst på kortsidan. Så, om inte alla valutor och underliggande instrument plötsligt förlorar värde, bör nettotransaktionen vara nära noll i värsta fall. På samma sätt är parhandel på många marknader en självfinansierad handelsstrategi, eftersom intäkten från kortförsäljning ibland kan användas för att öppna den långa positionen. Även utan denna fördel fungerar cointegration-fueled forex parhandel fortfarande mycket bra. Förståelse av samverkan för valutahandelshandel Cointegration är till hjälp för mig i valutahandelshandel eftersom det låter mig programmera mitt mekaniska handelssystem baserat på både kortfristiga avvikelser från jämviktspriser samt långsiktiga prisförväntningar, vilket innebär att jag menar rättelser och återkommer till jämvikt. För att förstå hur cointegrationsdrivna forexparhandel fungerar, är det viktigt att först definiera samfördelning sedan beskriva hur det fungerar i mekaniska handelssystem. Som jag har sagt ovan refererar cointegration till jämviktsförhållandet mellan uppsättningar av tidsserier, såsom priser på separata forexpar som i sig arent i jämvikt. I en matematisk jargong är cointegration en metod för att mäta förhållandet mellan icke-stationära variabler i en tidsserie. Om någon två eller flera tidsserier har ett rotvärde lika med 1, men deras linjära kombination är stationär, sägs de vara samordnade. Som ett enkelt exempel, överväga priserna på ett aktiemarknadsindex och dess relaterade terminsavtal: Även om priserna på vart och ett av dessa två instrument kan vandra slumpmässigt under korta perioder, kommer de till sist att återvända till jämvikt och deras avvikelser kommer att vara stationär. Heres en annan illustration, uttryckt i det klassiska slumpmässiga promenadexemplet: Vi säger att det finns två individuella drunkar som går hemma efter en natt med karusellering. Låt oss vidare anta att dessa två drunkar inte känner varandra, så det finns ingen förutsägbar relation mellan deras individuella vägar. Därför finns ingen samordning mellan deras rörelser. Däremot överväga tanken att en enskild berusad vandrar hemma medan han åtföljs av sin hund i koppel. I det här fallet finns det en bestämd koppling mellan dessa två stackars varelser. Även om var och en av de två fortfarande är på en individuell väg över en kort tidsperiod, och trots att endera av paret slumpmässigt kan leda eller laga den andra vid en given tidpunkt, kommer de alltid att hittas nära varandra. Avståndet mellan dem är ganska förutsägbart, så paret sägs vara samintegrerat. Återgår nu till tekniska termer, om det finns två icke-stationära tidsserier, såsom en hypotetisk uppsättning valutapar AB och XY, som blir stationära när skillnaden mellan dem beräknas, kallas dessa par en integrerad första orderserie också ring en serie I (1). Även om ingen av dessa serier håller sig konstant, om det finns en linjär kombination av AB och XY som är stationär (beskrivs som I (0)), AB och XY är samordnade. Ovanstående enkla exempel består av endast två tidsserier av hypotetiska forexpar. Konceptet om sameintegration gäller emellertid också för flera tidsserier, med hjälp av högre integrationsorder. Tänk på en vandrande berusad tillsammans med flera hundar, var och en på en annan längd. I realvärldens ekonomi är det lätt att hitta exempel som visar samfördelning av par: Inkomster och utgifter, eller hårdhet i brottslagar och fängelsepopulationens storlek. I valutahandelshandel är mitt fokus på att kapitalisera på det kvantitativa och förutsägbara förhållandet mellan kointegrerade valutor. Till exempel antar vi att jag tittar på de två kointegrerade hypotetiska valutapar, AB och XY, och det samordnade förhållandet mellan dem är AB 8211 XY Z, där Z är en stationär serie med ett medelvärde av noll, det vill säga I (0). Det här tycks tyder på en enkel handelsstrategi: När AB XY gt V och V är mitt tröskelströmspris, så skulle valutahandelns handelssystem sälja AB och köpa XY, eftersom förväntan skulle vara att AB skulle sänka pris och XY att öka. Eller, då AB XY lt - V, skulle jag förvänta mig att köpa AB och sälja XY. Undvik falsk regression i valutahandelshandel Men det är inte så enkelt som ovanstående exempel skulle föreslå. I praktiken behöver ett mekaniskt handelssystem för valutahandelstransaktioner beräkna samfördelning istället för att bara förlita sig på R-kvadrerade värdet mellan AB och XY. Det är därför att den vanliga regressionsanalysen blir kort när man hanterar icke-stationära variabler. Det orsakar så kallad falsk regression, vilket föreslår relationer mellan variabler även när det inte finns några. Antag exempelvis att jag regresserar två separata slumpmässiga gångtidsserier mot varandra. När jag testar för att se om det är ett linjärt förhållande, kommer jag mycket ofta att hitta höga värden för R-kvadrerade såväl som låga p-värden. Fortfarande är det ingen relation mellan dessa 2 slumpmässiga promenader. Formler och test för samfördelning i valutahandelshandel Det enklaste testet för samfördelning är Engle-Granger-testet, som fungerar så här: Verifiera att AB t och XY t är båda I (1) Beräkna samfördelningsförhållandet XY t aAB tet med hjälp av minsta kvadreringsmetod Verifiera att kointegrationsresterna et är stationära med hjälp av ett enhetstesttest som augmented Dickey-Fuller (ADF) - testet En detaljerad Granger-ekvation: I (0) beskriver cointegrationsförhållandet. XY t-1 AB t-1 beskriver ojämnvikelsens utsträckning från lång sikt, medan jag är både den hastighet och riktning vid vilken valutaparens tidsserie korrigerar sig från obalansen. När man använder Engle-Granger-metoden i valutahandeln, används beta-värdena för regressionen för att beräkna handelsstorlekarna för paren. När man använder Engle-Granger-metoden i valutahandeln, används beta-värdena för regressionen för att beräkna handelsstorlekarna för paren. Felkorrigering för kointegration i valutahandelshandel: När man använder cointegration för valutahandelshandel, är det också till hjälp att redogöra för hur samordnade variabler justerar och återvänder till den långsiktiga jämvikten. Så, till exempel, här är de två proverna förexpar-tidsserierna som visas automatiskt: Forexparhandel baseras på samverkan När jag använder mitt mekaniska handelssystem för valutahandel, är installationen och utförandet ganska enkelt. Först hittar jag två valutapar som verkar som de kan vara samordnade, till exempel EURUSD och GBPUSD. Sedan beräknar jag de uppskattade skillnaderna mellan de två paren. Därefter söker jag efter stationaritet med ett enhetstesttest eller en annan vanlig metod. Jag ser till att mitt inkommande dataflöde fungerar korrekt och jag låter mina mekaniska handelsalgoritmer skapa handelssignaler. Förutsatt att Ive kör tillräckliga backtester för att bekräfta parametrarna, är jag äntligen redo att använda samverkan i mina valutahandel. Ive hittade en MetaTrader indikator som erbjuder en utmärkt utgångspunkt för att bygga ett cointegration forex pairs trading system. Det ser ut som en Bollinger Band-indikator, men i själva verket visar oscillatorn prisskillnaden mellan de två olika valutapar. När denna oscillator rör sig mot antingen den höga eller den låga extremen, indikerar den att paren är avkoppling, vilket signalerar handelarna. För att vara säker på framgång är jag dock beroende av mitt välbyggda mekaniska handelssystem för att filtrera signalerna med Augmented Dickey-Fuller-testet innan du utför lämpliga affärer. Naturligtvis, alla som vill använda cointegration för hans eller hennes valutaparhandel, men saknar de nödvändiga algo-programmeringsförmågorna, kan förlita sig på en erfaren programmerare för att skapa en vinnande expertrådgivare. Genom den magiska algoritmiska handeln programmerar jag mitt mekaniska handelssystem för att definiera prisspridningar baserade på dataanalys. Min algoritm övervakar prisavvikelser, sedan köper och säljer automatiskt valutapar för att skörda ineffektiviteten på marknaden. Risker att vara medveten om när man använder samordning med valutahandelshandel Forexparhandel är inte helt riskfri. Framför allt håller jag i åtanke att valutaparhandel med hjälp av samfördelning är en medelåtervändningsstrategi, som bygger på antagandet att medelvärdena kommer att vara desamma i framtiden som de var tidigare. Även om augmented Dickey-Fuller-testet som tidigare nämnts är användbart för att validera de samordnade relationerna för valutahandelshandel, betyder det inte att spridningarna fortsätter att samfinansieras i framtiden. Jag är beroende av starka riskhanteringsregler, vilket innebär att mitt mekaniska handelssystem avgår från olönsamma affärer, om eller när den beräknade återbetalningen är ogiltig. När medelvärdena ändras, kallas driften. Jag försöker upptäcka drift så snart som möjligt. Med andra ord, om priserna på tidigare samordnade forexpar börjar röra sig i en trend istället för att återgå till det tidigare beräknade medlet, är det dags för algoritmerna i mitt mekaniska handelssystem att omräkna värdena. När jag använder mitt mekaniska handelssystem för valutahandelshandel använder jag den autoregressiva formel som nämnts tidigare i den här artikeln för att beräkna ett glidande medelvärde för att prognostisera spridningen. Sedan avslutar jag handeln med mina beräknade felgränser. Cointegration är ett värdefullt verktyg för mina valutaparhandel Genom att använda cointegration i valutahandel är handel en marknadsneutral mekanisk handelsstrategi som gör att jag kan handla i alla marknadsmiljöer. Det är en smart strategi som är baserad på reversion att betyda, men det hjälper mig att undvika fallgropar i några av de andra omvända valutamarknadsstrategierna. På grund av dess potentiella användning i lönsamma mekaniska handelssystem har samverkan för valutahandeln väckt intresse för såväl professionella som akademiska forskare. Det finns massor av nyligen publicerade artiklar, som den här kvantfokuserade bloggartikeln, eller den här vetenskapliga diskussionen om ämnet, samt gott om diskussion bland handlare. Cointegration är ett värdefullt verktyg i min valutahandel, och jag rekommenderar starkt att du tittar på det själv.

No comments:

Post a Comment