Saturday 30 December 2017

The tänke of framgångsrik forex handlare


En framgångsrik näringsidkare närmar sig marknaderna som ett allvarligt företag. En framgångsrik näringsidkare har en handelsplan, en handelsdagbok och de har utvecklat ett system som de kan lita på för att hitta de högre sannolikheten. De handlar lugnt och med mindre stress än den typiska näringsidkaren som inte har ett system på plats och växlar alltid växlar och är osäkra på vad de gör för att de inte har fått sin handel till en tillräckligt hög nivå. Den framgångsrika näringsidkaren har konsistens och tålamod på deras sida. Ritning från deras live trading erfarenhet fortsätter de att utföra sitt system och de gör justeringstweak systemet när det är motiverat med ny information. De fokuserar på risk och bevarar sitt handelskapital och handlar endast när villkoren är gynnsamma för sin handelsform. Den grad av konsistens och tålamod de har ger dem förtroende för sin handelsverksamhet och det matar sig själv. När de förlorar en handel vet de att det är en del av handeln och de panikar inte eller känner sig arg eller deprimerad. De vet att nästa vinnare är rätt runt hörnet och de blir coola. Detta hjälper dem att hantera att förlora affärer och fortsätta framåt. 232 Visningar mitten Inte för reproduktion Tanken med en framgångsrik näringsidkare Alla hjälp är välkomna, särskilt från professionella handlare. Detta är en av, om inte de mest utmanande frågorna som en näringsidkare (ny av annars) ständigt frågar sig själva. Ja, även de med erfarenhet kommer att se sin tankegång utvecklas med marknaderna. Det här är en mycket vanlig fråga, som tyvärr inte kommer med ett gemensamt svar. Vanligtvis ligger svaret i dig själv och är lika komplext som individen. Den som kommer in i denna affärsbehov (och det här behovet är på en mycket kritisk nivå) har en mycket, mycket, god förståelse för mig själv. Detta inkluderar förare för att gå in i yrket i första hand och utveckla mål som är lämpliga för dessa förare. Självklart kommer tankegången hos quotrecreationalquot-handlaren att vara annorlunda än den professionella. Först är att realistiskt utvärdera motivatorerna för att vara här, och vad du hoppas få ut av det. Dessutom behöver det finnas någon typ av utvärdering av dina egna toleranser för risk etc. Mer till punkten är hur hanterar du att vinna och förlora Hur har du pengar i allmänhet ETC. Det finns mycket att bearbeta, och det finns en myriad av webbplatser och källor för detta. De flesta som har den bästa idén, kommer att vara tveksamma när de ger upp exakt hur de kan vrida pips från berget varje dag. Ändå kan du kanske källa information här, och börja utveckla ditt eget koncept av dig själv. Det är mycket lätt att säga, kvotera din handel och handla din planquot, utmaningen är att förstå vad som går in i din plan. Då kan man utföra. Jag är förtjust i vad jag hänvisar till som quot3Cquot-tillvägagångssättet. 1. Koncept, 2. Övertygelse, 3. Beredskap. På det här steget försöker du bestämma den tradergryta som du är. Från detta kommer du att börja utveckla ett större koncept vad du skulle vilja göra på marknaderna. De andra Cs kommer att falla på plats därefter. Känn dig själv, och du kommer att bli bra. Tacka alla för insiktsfulla svar. Jag tänkte på quotDrivingquot-analogi. Vi kan jämföra handel med Formel 1 körmästerskap. Man kan enkelt lära sig att köra bil (byt växel, broms.) Men körning i en tävling är helt annorlunda. På samma sätt kan du enkelt lära dig handel (inträde, exit, planering, penninghantering, disciplin) men att konsekvent vinst på marknaden är helt annorlunda. Du har kanske kört i 10-20 år nu men förmodligen kan du inte konkurrera med en F1-förare. IMO om du inte är konsekvent lönsam efter 20 år valde du fel yrke. Jag tror inte att marknaden någonsin kan bemästras, men att det är möjligt att genomföra en lönsam lönsamhet med solid riskhantering och ett anständigt system. Jag personligen gillar att gå in i en handel som förväntar sig att förlora..ppl brukar inte det, men dåligt förklara det är inte för att jag tror att min post är fel eller min riktning är fel etc. det är för att när jag tänker på det sättet och fortfarande är bekväm med min handel, jag vet att min SL är korrekt, vilket är den viktigaste delen, det är inte hur många gånger du vinner eller förlorar, det är hur mycket du vinner när du har rätt och hur mycket du förlorar när du är fel. Jag tror att det är ett citat från någon IMO om du inte är konsekvent lönsam efter 20 år valde du fel yrke. Jag tror inte att marknaden någonsin kan bemästras, men att det är möjligt att genomföra en lönsam lönsamhet med solid riskhantering och ett anständigt system. Jag personligen gillar att gå in i en handel som förväntar sig att förlora..ppl brukar inte det, men dåligt förklara det är inte för att jag tror att min post är fel eller min riktning är fel etc. det är för att när jag tänker på det sättet och fortfarande är bekväm med min handel, jag vet att min SL är korrekt vilket är den viktigaste delen är det inte hur. Ill andra det. Som Mark Douglass säger måste du vara helt försonad med att förlora vad du riskerar för varje handel. Om du förlorar risken stör du då måste du skala ner den lite. Bara när du är bekväm att förlora vad du riskerar kan du handla med ett tydligt sinne. Det är viktigt IMO. Få pengar, låt inte pengar få dig. kauaiforex 8230 Jag gillar personligen att gå in i en handel som förväntar sig att förlora .. Det är inte vanligt att det är men det förklarade att det inte är för att jag tror att min post är fel eller min riktning är fel etc. det är för att när jag tänker på det sättet och är fortfarande bekväma med min handel, jag vet att min SL är korrekt vilket är den viktigaste delen, det är inte hur många gånger du vinner eller förlorar, det är hur mycket du vinner när din rätt och hur mycket du förlorar när du är fel. Jag tror att det är ett citat från någon Ill andra det. Som Mark Douglass säger måste du vara helt försonad med att förlora vad du riskerar för varje handel. Om du förlorar risken stör du då måste du skala ner den lite. Bara när du är bekväm att förlora vad du riskerar kan du handla med ett tydligt sinne. Det är viktigt IMO. Vad dessa killar sa. 100 I8217ll säger samma sak på ett annat sätt: Det tog några inre 8220forcing8221 för mig att faktiskt acceptera detta för några år sedan, men jag tycker om att tro att jag helt enkelt inte vet hur priset går nästa. Självklart tar jag bara ställning i vad jag tror är högre sannolika lågriskområden i diagrammet blah blah, men det var ändå fördelaktigt att jag medgav att det som händer efter att jag initierar positioner är fullständigt okänt. Jag vet min risk, jag har gjort det bästa jag kan för att placera mig själv, men jag kommer aldrig att slå mig upp när det går emot mig. Detta har lagt till lugn och övertygelse om de affärer som har varit otroligt användbara för min egenkapitalkurva. En av de viktigaste bieffekterna var min förmåga att låta en trade run till SL snarare än andra gissa det. Medan jag skulle ha varit mikro, nay - nano hanterar handeln i det förflutna, kan jag nu gå vidare till en annan potentiell inställning. Anställd dec 2012 Status: Junior Member 1 Lägg in det här är mitt första inlägg och kommer vara min sista, jag gillar bara att läsa forum ibland och inte delta i dem, så lyssna noggrant, jag har varit i denna verksamhet som en institutionell återförsäljare för en länge nu men bara efter 5 år sedan jag började handla jag satte egna pengar på spel tog jag slutet av årsbonus och öppnade ett konto, det första året gick jag i full marginal, gjorde 400 för att göra kontot större och nu gör jag 150-200 per år. hur jag bara gör 3 till 4 affärer max per år. bara går för de smarta affärerna och jag väntar på några veckomånader, ackumulera vinst så ser jag om grunden är kvar där, om inte då går det ut. du behöver bara tålamod och nerver mycket av dem, och noll känslor, handla som en maskin. när du gör ditt konto större, var inte rädd för att gå in med 20 eller 25 partier på yenen eller den schweiziska francen, till exempel betrakta det som ett spel på din bärbara dator eftersom du handlar semesterpenningar och du inte lever av det, dont någonsin försöka leva från handel och göra det din källa till att leva, inte handla dina barns högskoleutbildning, alltid ha en inkomstkälla åt sidan för att ha ett anständigt liv från det. titta bara på ditt konto som ett nummer och ta inte bort dina vinster så att du inte känner värdet av pengarna på spel, varför jag säger detta eftersom det kommer att försvaga ditt tålamod och nerver och du kommer att förlora koncentrationen och du kommer att handla mer tjugo försöker göra pengarna förlorade från en viss handel, gör det aldrig. Tänk alltid på att det alltid finns möjligheter att de är sällsynta men varje år finns det några, kanske väldigt få, men om du upptäcker dem gör du mycket pengar. var tålamod, rememeber, priset kommer att slå din köp gräns ordning om det inte gjorde nästa handel kommer. handla grunden, läs nyheterna, vet vad som påverkar marknaden, jag menar, har en grundläggande kunskap om grunderna. räntor, inflation osv. upptäcka crap på marknaden för att göra dem till din egen tjänst som till exempel om du läser att priset på paret gick ner eftersom handlarna tror att prisökningen var för brant då är det en tidig julklapp för att du ska köpa på ett dopp förstås om det finns goda grundprinciper bakom det. eller tycker om till exempel om det finns nyheter som tolkade det som en bra nyheter och nästa dag läser du att handlare gick ut. vad. de ändrade sina tankar över natten igår var det bra idag nej de försöker att BS du är bara en rättfärdigande av deras vinsttagande och de kommer att köpa till ett lägre pris så bråttom inte köpa med dem när ingen ser. Följ alltid trenden som fundamenten skapar den långsiktiga trenden. titta på de dagliga och veckovisa diagrammen alla de andra är buller. vara girig om grunden är där, om grunden är där, var inte rädd om marknaden vände mot dig men alltid vet var du ska gå ifrån om du inte har råd att förlora längre. ta bort förlusten och ange hur mycket du vill vinna så att du kan veta hur mycket du är redo att förlora. om målet är 200 punkter, då bör förlusten inte vara mer än 100. Det är svårt för dig att rida din vinst men när du gör det de första gångerna och du ser en stor vinst och du stänger inte då blir det mycket lättare nästa gång att rida din vinst är det mycket viktigt att kunna se några tusen flytande och varje pip är värt 250 upp och ner och inte stänga eftersom du har ett mål framåt och du kommer att hålla fast vid det, men kom ihåg det Grundläggande är det så var inte rädd att rida på det. så kom ihåg vad jag sa till dig, 3 till 4 affärer per år baserat på verkliga grunder när du samlar några år av knowkedge, håll det lugnt, handla som om det är ett spel, ta inte pengar och känner inte värdet, aldrig någonsin handla för leva, öppna och konto med ditt överskott av pengar, och igen tålamod tålamod tålamod är nyckeln. och du kommer att bli bra. lycka till alla jag önskar er allt bäst i livet Ytterligare Användarnamn Anställd dec 2012 249 Inlägg Det här är väldigt bra video av Chris Capre på quotTrading amp The Mindset of Abundancequot. Anställd Sep 2007 Status: Bored Trader 201 Inlägg Det är svårt för dig lite att rida din vinst men när du gör det de första gångerna och du ser en stor vinst och du stänger inte så blir det mycket lättare nästa gång du rider din vinst, det är mycket viktigt att kunna se några tusen flytande och varje pip är värt 250 upp och ner och inte att stänga eftersom du har ett mål framåt och du kommer att hålla fast vid det. Jag tyckte verkligen om detta svar. För mig är den viktigaste saken ovanstående citat. Det är det viktigaste att kontinuerlig framgång på lång sikt. När du får en rapport om handelskommunikation från ditt MT4-konto kan du se det i den här parametern: Resultatfaktor Gross Gain Gross Loss Profit Factor är en branschstandard riskjusteringsmått för att bestämma hur mycket pengar som erhölls i förhållande till hur mycket som gick förlorat . Det är ett förhållande mellan totala vinster från vinsthandel och totala förluster från att förlora handel. En läsning över 1,00 indikerar lönsam handel och under 1,00 indikerar förluster. En läsning på 2,00 innebär att dubbelt så mycket pengar har vunnits än förlorat. I realtids levande handel bör du alltid tänka på denna parameter. I live trading Om du handlar ett handelssystem som det är rätt ENDAST 50 av tiden och om du är i vinst, borde du inte bara tänka på att stänga denna vinst och ta bort den från tabellen. Du borde tänka: citerar denna vinst mer än den första risken jag tog för thisquot Om svaret är ja bra du kan ta den vinsten men om det inte är det är det inte dags att ta det. ART av en bra näringsidkare är att vara mer tålamod och gå för större vinster. DETTA ÄR MOT MENNESKET. det är därför de flesta handlare misslyckas. Om du tycker mer professionell så skulle det vara: Din förväntan ska vara positiv. Ta hand om glada jul till alla. Hantera sannolikhet medan du följer TREND. Tanken med den framgångsrika Forex Trader Forex trading kan läras av någon, men 95 förlorar alla sina pengar så vad gör valutahandel så svårt Det är inte att lära sig rätt information - det gör det och utför det med rätt tänkesätt. Låt oss titta på egenskaperna hos de riktigt framgångsrika näringsidkare och vad du kan lära dig. 1. Antagande av ansvar Alla framgångsrika näringsidkare litar på sig själva och tror inte att någon annan kan ge dem så om du är den typ av person som vill försöka följa en så kallad guru eller köpa en e-bok och tror att du kommer att vinna, då kommer du att förlora. Om du accepterar ansvar och lär dig vad du behöver så kommer det här att ge dig nästa viktiga karaktärsdrag som du behöver lyckas. Om du vill lyckas måste du ha förtroende. Även om detta kan låta uppenbart, förvärvar många handlare aldrig detta drag. De följer guruer eller mentorer, och tror att de kan ha förtroende för dem. Men detta förtroende fördröjer snart när förluster uppstår. Du följer inte någon metod om du inte har självförtroende och självförtroende verkligen är en nyckel till att förvärva nästa karaktärsdrag. 3. Disciplin - Nyckeln till framgång Om du läser något av intervjuerna med världens topphandlare hittar du ordet disciplin som nämns hela tiden. Disciplin är avgörande för din valutahandel framgång. Brist på disciplin är förmodligen den främsta orsaken till att de flesta valutahandlare misslyckas med att lyckas. Du måste ha disciplinen att följa din metod genom att förlora perioder, vilket leder dig till långsiktig framgång. Disciplin bygger på förtroende, och utan det lyckas du inte. Tänk på att om du inte har disciplinen att följa din metod, har du ingen metod alls. Om du har ovanstående egenskaper kommer du också att kunna förvärva mer som leder dig till valutahandelssucces. 4. Möjligheten att isolera dig själv Du måste kunna lita på dig själv. Var inte frestad att diskutera din handel med någon, eller ge någon annan råd. Du kommer helt enkelt att tillåta dina känslor att engagera dig, och du måste hålla dem ur din handel för att lyckas. Tålamod är ett måste i valutahandel. Du behöver inte bara tålamod att vänta på rätt valutasignaler för att komma och inte försöka skynda vinster, du måste också ha tålamod att genomföra ditt handelssystem genom perioder av oundvikliga förluster. Ovanstående 5 faktorer är viktiga drag hos alla framgångsrika valutahandlare och ger dem tanken att acceptera kortfristiga förluster och vara disciplinerade för att uppnå övergripande valutahandelssucces. Konfrontera sanningen Forexmarknaden tvingar dig att konfrontera sanningen. Din åsikt räknas för ingenting. Sanningen är marknadspriset, oavsett vad du eller någon annan tycker. Marknaden är all kraftfull och alltid rätt och bara du kan ha fel. Det är därför du måste skapa en ram eller en uppsättning regler som gör att du kan hålla dina känslor eller svagheter under kontroll och låter dig hantera en oförutsägbar marknad och komma ut en vinnare. Det är därför du inte kan hitta framgång på marknaden genom någon annan. Traders behöver hitta sin egen sanning och utarbeta hur man konfronterar marknaden. Det är därför du måste göra din egen forskning och lita på dig själv. Om du inte kan göra detta och du tror att alla människor som berättar om hur lätt Forex trading är, kommer du att förlora ditt eget kapital och förlora det snabbt. Handel med utländsk valuta på margin ger en hög risk och kan inte vara lämplig för alla investerare. Möjligheten finns att du kan bibehålla en förlust av vissa eller alla dina initiala investeringar och därför borde du inte investera pengar som du inte har råd att förlora. Du bör vara medveten om alla risker som är förknippade med valutahandel och söka råd från en oberoende finansiell rådgivare om du är osäker. 169 2007-2016 - VDO Enterprises, Inc. How att utveckla den framgångsrika Trader8217s tankegången För att vara en framgångsrik näringsidkare måste du bygga positiva återkopplingsslingor i din tankegång. I min tidigare artikel, 8220What handlare kan lära av världens mest framgångsrika företag, 8221 föreslog jag att det fanns tio faktorer som en näringsidkare skulle integrera för att förbättra sin handelssucces. Processen är inspirerad av Six Sigma-metoden för förvaltning sökandet efter excellens och konsistens, dag efter dag, handel efter handel. Klicka här för att beställa din kopia av VXX Trend Following Strategy idag och vara en av de allra första handlarna för att utnyttja dessa unika strategier. Denna guidebok kommer att göra dig till en bättre och mer kraftfull näringsidkare. Strategier som leder handlare Nowhere8230 Målsättningen är att producera excellens i handelsexekvering, snarare än att spendera tid i en ständig sökning efter ett Heliga Grailsystem som inte existerar. De flesta nya handlare vill tro att om de bara kunde hitta rätt handelsstrategi skulle deras affärer vara lönsamma och de skulle kunna luta sig tillbaka och raka i 8220moola8221. En sådan handels fantasi är bara en fantasi. Även om man kunde hitta ett mycket sannolikt handelssystem är det alltid problemet att systemet inte kan och kommer inte att vara rätt 100 av tiden. Så vad händer när systemet har en förlorande linje Är näringsidkaren förberedd för den oundvikliga nedläggningen av hans eller hennes handelskapital För att övervinna den känslomässiga ångan, föreslår vissa mjukvaruföretag att lösningen är att bygga en handelsstrategi, testa det igen för att vara säker det är lönsamt på lång sikt, och låt sedan mjukvaran generera in - och utgående signaler, så att näringsidkaren inte kommer att lida emotionellt. Datorn blir din proxy näringsidkare. Vissa system genererar inte bara signaler när man ska köpa och när man ska sälja, men automatiserar även orderingången och avslutsprocessen. Tyvärr, allt som denna automatisering gör är att överföra den känslomässiga ångesten från att titta på handeln för att titta på datorn. Att spela med teknik gör att näringsidkaren alltid försöker finjustera sitt program så att resultaten blir bättre. När jag ser detta, påminner mig alltid om en ljudfil som tror att han kan skilja ljudet från sitt ljudsystem beroende på vilka kablar som är anslutna mellan förstärkaren och högtalarna. 8220Ah, 8221 säger han, 8220Lista hur tydliga guldkablarna låter8221 Men i slutet slutar audiophilen att lyssna på sin utrustning och glömmer att lyssna på musiken. Den verkliga lösningen är Trader8217s tankegång Detta tar i fokus begreppet Traders Mindset. Tanken är den första delen av någon handelsmodell när man förbereder sig för att bli en framgångsrik näringsidkare. Allt börjar med sin tankegång. Mindset kan definieras som 8220thought patterns.8221 Hur vi svarar på händelser och stimuli som vi möter varje dag är direkt i enlighet med vår individuella tankegång. Därför, om vi kan skapa lämpliga tankesätt eller tanke mönster som är lämpliga för den aktivitet som vi vill utmärka oss, så har vi en chans att producera excellens. Alla är annorlunda men vissa känslor är hårda trådbundna i oss som en del av det mänskliga tillståndet. Två av dessa känslor är rädsla och hopp. Vi tar alla åtgärder i hopp om att de kommer att ge ett önskat resultat. Om de gör det, känner vi sig upprörda, men om de inte lider vi. I handel hoppas vi öka vårt eget kapital genom att komma in och utträda marknaden enligt vår strategi, men om vi har fel, förlorar vi förtroendet och börjar känna den oundvikliga rädslan. Om rädsla inte lyckas blir det till panik och panik leder till stora förluster. Det enda som finns kvar för en näringsidkare att göra är att be. Genom att medvetet bygga en modell som kommer att förändra din tankegång på ett sätt som skapar positiva återkopplingsslingor, kan en näringsidkare vinna förtroende och lära sig att hantera både att vinna och förlora handel. Så vad är en positiv feedback loop Det är upprättat, i ett sinne om en väg av handlingar som leder till positiva resultat. De positiva resultaten leder i sin tur till nya positiva åtgärder och därför upptäcker vi att framgången lyckas med framgång. För att gå vidare med processen med att bygga positiva återkopplingsslingor måste man omfatta ett helhetsprojekt som integrerar alla komponenter i handeln, till exempel att ha rätt kapital, ett korrekt handelssystem, en lämplig marknad och en förvaltningsstrategi som innehåller de oundvikliga riskerna. Risk är en del av livet, inte bara av handel. Om en näringsidkare kan lära sig att mäta risk kan han därför lära sig att hantera det. När risken är hanterbar, så att näringsidkaren känns som om han har kontroll, är en positiv återkopplingsslinga på väg. I ovanstående diagram ser vi en marknad som blir ganska abrupt. Om en näringsidkare är lång, utan planen om vad han ska göra om marknaden blir oväntad, är han troligen först med att känna ångest då det första bajsstearlet skrivs ut, då priset fortsätter, men stoppar inte vid det förväntade stödet , rädsla blir framträdande och när marknaden gör en ytterligare nedgång står den oförberedda näringsidkaren inför panik. Förlusterna är på papper och om det inte finns något marginalanrop kommer likviditeten sannolikt att likvida sin position. Det sägs att den mer erfarna näringsidkaren väntar på att blodet ska flöda och sedan samlar upp fynd. Alla denna känslomässiga berg-och dalbana kan undvikas genom att lära sig att bygga en handelsmodell som är korrekt konstruerad i förhållande till handlarens mål, finansieringsförmåga, tid och temperament. I nästa artikel kommer jag att diskutera inställning av mål som grund för att bygga en riktig handelsmodell, så en näringsidkare kan veta att han kan förvänta sig realistiskt och självsäkert och därför inte utsätta sig för plötsliga och oförutsedda marknadshändelser, vilket i slutändan förstör sitt självförtroende och hans handelskonto. Selwyn Gishen är en näringsidkare med över femton års erfarenhet av handel med forex och aktier för en private equity-fond. Han är också student i metafysik i över trettiofem år. Han har skrivit en bok som heter 8220Mind 8211. Hur förändras ditt sinne kan förändra ditt liv8221 Selwyn är grundaren av FXNewsandViews och författaren till Trading Forex Markets 8211 A Foundation Course for Online Traders. Kursen är utformad för att ge näringsidkaren alla aspekter av Fusion Trading Model. Mer information om Fusion Trading finns på fxnewsandviews.

No comments:

Post a Comment