Friday 15 December 2017

Forex trading 123 mönster handel


Multi-Timeframe Trading med Trendline Trading Strategy och 123 Mönster Detta är en strategi för handel med handlingsstrategier som kallas Multi-Timeframe Trading med Trendline Trading Strategy och 123 Pattern och det är en Forex-strategi som är komplett till trendlinjehandelstrategin och att förstå begreppet vad I8217m om att visa dig här, du måste tänka när det gäller handel med flera tidsramar. Vad betyder handel med flera tidsramar Det betyder helt enkelt att du använder en kombination av tidsramar för att titta på en inställning och den faktiska handeln du tar är gjord i den mycket mindre tidsramen. Nu visar diagrammet nedan en trendlinje handelsstrategisäljningsinstallation som skulle ha hämtat hundratals lönsamma pips väldigt enkelt. Men märker tidsramen i 4 timmars tidsram. Under den 4-timmarsramen, vad hände i 15-minuters tidsramen eller 5-minuters tidsramen DETTA ÄR VAD DEN LYCKAR SOM I EN 15 MINUTE CHART DETTA ÄR VAD DEN LYCKAR SOM I EN 5 MINUTE CHART Observera att efter prissättning på trendlinjen gick det ner och försök sedan komma tillbaka för att testa trendlinjen, men punkt 3 gick aldrig förbi punkt 2. Därför är det ett giltigt 123 mönster. Så hur du kunde ha handlat det skulle ha varit med hjälp av 123 handelsmetoden. GÖR 123 PATTERN FORM PÅ VARJE TRENDLINE TRADING SETUP Så varför inte bara använda trendlinje handelsstrategi och handla denna typ av setup Tja, det bästa svaret jag kan ge dig är detta: ibland om du är osäker på om priset kommer att bryta trendlinjen och gå upp ( eller nedåt), då använder denna handelsteknik åtminstone dig att få mycket mer självförtroende när breakout händer i punkt 2 där du antingen säljer eller köper. LÄS Diagonal Price Channel Forex Trading Strategi HANDELSREGLER-HUR HANDLEDAR DENNA INSTÄLLNING De här diagrammen I8217ve ovan gör reglerna för denna strategi väldigt lätt att förstå: Om du tittar på en trendig handelsuppsättning som händer i en större tidsram, till exempel 4 timmar, då när priset träffar den trendlinjen byter du till en mycket mindre tidsram för att se om du kan få en 123 mönsterbild. Om du ser 123-mönsterbildningen och om det är en försäljningshandel, ställer du din stoppförlust 1-2 pips under den låga av punkt 2. Om det är en köphandel placerar du en köpstopporder över den höga av punkt 2. Din stop-loss kommer att vara överbelopp punkt 1. Ta vinsttagaren kan vara 3 gånger vad du riskerade eller med tidigare svänghöjder (för köporder) eller låga (för försäljningsorder). FÖRDELAR AV Multi-Timeframe Trading Med Trendline Trading Strategy Och 123 Mönster En riktigt solid prisåtgärd Forex trading strategi som står tidstestet. du kommer att se att risken för att belöna förhållandet mellan detta forex trading system är verkligen fantastiskt och kan göra dina hundratals pips en månad lätt när marknadsförhållandena är perfekta. stoppa förlust de flesta gånger placeras på idealiska platser, (bakom stöd och motståndsnivåer), så att du får mindre chans att bli stoppad. Med tillägget av 123-mönstret stannar du dig också från att handla en falsk trendlinjehandelsuppsättning. Nackdelar med Multi-Timeframe Trading med Trendline Trading Strategy och 123 Mönster ingen Forex Trading Strategy kan ge dig 100 vinst rate8230 som skulle vara en helig Grail Forex strategi, rätt läs järnvägsspåren diagrammet mönster Forex Trading Strategi-ett annat enkelt pris handling Forex strategi Don8217t glömma att dela den här webbplatsen forextradingstrategies4u med dina vänner och klicka även på dessa delningsknappar nedan om you8217ve haft förhandlingsstrategierna på denna webbplats. Tack. Forex Strategi: Lär dig att handla 123 Återgång Jag var en nybörjare en gång. Allt jag gjorde var att söka på Internet för en bra Forex-strategi. Egentligen var allt jag var intresserad av handelsposter. Jag trodde att om jag kunde välja rätt riktning varje gång kunde jag tjäna en miljon dollar ur mitt mässiga 8000-handelskonto. Jag tittade på hundratals olika strategier, ja, inlägg. Jag tillbringade till och med några pengar på några av dem. Jag läser allt om disciplin, handelspsykologi, tar din 8220hits8221, riskhantering, handelshantering, kontrollerar dina känslor 8211 men jag avvisade allt detta. Jag hade ett bra handtag på mina känslor och var en disciplinerad person (mestadels.) Allt jag behövde var min magiska kula, min kristallkula, min tidsmaskin och sedan I8217d vara en näringsidkare. Jag bryr mig inte om något annat än att hitta en inträdesstrategi. Låt mig berätta nu. Jag började göra det under 2004. Under 2009 gjorde jag det fortfarande, men mitt 8000-konto var nu cirka 500 och jag kunde fortfarande inte tjäna pengar. Det är en bra sak, jag gjorde inte riktigt mitt dagjobb. Sedan träffade jag Casey hos Winner8217s Edge Trading och han slog mig och fick mig att inse att posten var ca 5 av affären och allt jag avvisade var den andra 95. Allt jag hade lärt mig under de fem åren kom tillbaka till mig i en blixt (jag antar att jag ägde större uppmärksamhet åt det än jag insåg) och jag blev en lönsam näringsidkare på bara några månader. Jag gick med i Casey8217s lag på Winner8217s Edge snart därefter som Asia Session Trading Room Moderator. Jag sa allt detta för att säga detta: I8217m kommer att visa dig min favoritstrategi med många exempel, men I8217m kommer inte sluta med att bara visa dig hur man gör inmatningarna. Som jag nämnde är poster endast en liten del av en framgångsrik handelsstrategi. Om du får posten rätt hälften av tiden (det verkar statistiskt möjligt, gör det inte) och du får de andra sakerna rätt, du kan fortfarande tjäna pengar som en näringsidkare. Du ser, att förlora är en del av ditt jobb. Om du inte tar dina förloringar, gör du aldrig det som en näringsidkare. Jag vet att det låter fel för att vi läste alla våra liv att vi borde vara vinnare. Men om du inte äger den ovan nämnda kristallen bollen eller tidsmaskinen kommer du aldrig att vara 100 korrekt på marknadens riktning. Marknaden andas in och ut och kommer att gå ner medan det går upp och sedan gå åt sidan ett tag. It8217s är ganska oförutsägbar. Vad som är förutsägbart är mänskliga känslor. När marknaden går i deras riktning, upplever många (mest) grådighet 8211 hur mycket I8217m gör, måste jag få allt. När det går emot dem, upplever de rädsla 8211 när kommer det att sluta, ska jag få ut det där? 822s anledningen till att jag gillar att handla på ren prisåtgärd. Jag använder dock fortfarande vissa indikatorer. De kan ge dig en känsla för marknadens riktning. Men bara prisåtgärden kan visa dig hur våra känslor påverkar marknaden. Vad är en 123 Reversal A 123 Reversal är helt enkelt en bild av den känslan på ett ljusdiagram. Let8217s pratar först om en 123 hög. That8217s vad jag kallar en 123 omkastning som händer på toppen av en uptrend. På Forex marknaden kan allt som händer i en uptrend hända i en downtrend också eftersom valutor handlas i par, en mot varandra. Så, till exempel, en uptrend i EURUSD valutaparet är faktiskt bara Euro-handeln högre och högre mot US-dollarn. Samtidigt är dollarn i en nedåtgående trend mot euron. Det kan vara annorlunda på terminer eller aktiemarknader eftersom många oinvigade handlare tror att du bara kan handla länge (köp) och kan tänka dig att handla en handel som du säljer för att öppna. Det första elementet att leta efter i en 123 hög är en stark uppträngning. 123 återhämtningar sker hela tiden i samband med handelsområden och konsolideringar men don8217t följer igenom eftersom marknaden handlar inom en räckvidd. Uptrend bör vara minst en och en halv gånger storleken på 123-mönstret (som vi kommer att titta på inom kort), eftersom den här trenden hjälper till att definiera ditt mål. Utvecklingen bör vara ganska stark utan att många omkörningar och pausar uppstår. Ju starkare desto bättre. Om du följer volymer på diagrammet bör du också se stark volym (jag gillar volym som och indikator 8211 trots att volymen kanske inte är en faktisk representation av volymen på ett par, det ger dig en indikation på kollektiv åsikt av dina brokers8217s handlare. Det är en bra anledning att få dina diagram från en stor mäklare även om du inte handlar där.) Till vänster ser du en eventuell inställning som inträffar. Detta är en stark uppträngning med volymen. Du kan se detta just nu (1262013 10am NY Time) på ett GBPJPY timmarschema. Du kommer se att detta ännu inte är en 123 hög, men it8217s har definitivt fått en bra start. Bilden visar ett timmarschema, men en 123-omkastning kan inträffa vid vilken tidpunkt som helst eftersom it8217 visar dig känslor av handlare och inte nödvändigtvis avbildar en viss händelse. Jag föredrar att titta på dem på ett timmarschema eller högre, men det beror på att de händer för mig snabbt på de lägre tidsramarna. Nästa element att leta efter är en utmattningshöjd 8211 Detta är punktnummer 1 i din 123. Något som en stiftstång eller en svängbar bar. Även om det inte behöver vara så extremt som en stiftstång, skulle det tjäna att visa en mycket stark utmattning eller eufori-punkt och skulle ge mig mer självförtroende. Jag gillar särskilt att se detta hända på en historisk motståndsnivå. Det ger bara mer legitimitet. Återigen, till vänster kan du se samma uptrend som jag visade dig tidigare, men den här gången tog jag med lite av ljusen till vänster. Du ser denna paus (det är bara en paus just nu, vi måste se om det blir allt mer än det) som händer rätt i ett historiskt område av trängsel. Efter höga poängen är ditt nästa jobb att leta efter en återdragning. Det kan hända på samma ljus, men jag föredrar att se den på efterföljande ljus. Det ser bara bättre ut på mig så. Om det verkar som att hända på samma ljus, rulla ner till nästa nedre tidsram och se hur det ser ner där. Ibland tycker jag att it8217s tittar bättre på den lägre tidsramen. Detta blir nummer 2 på 123. Nästa you8217re söker en ny hög, men den måste vara lägre än nummer 1 poängen. Om nästa höga överstiger punkten 1 hög, blåses 123 högt och du kan gå vidare och titta på andra ställen. Återigen tycker jag om att se en stiftstång eller en häftfält här, men det är inte nödvändigt. Jag gillar att se volymbekräftelse, men there8217s är oftast mycket mindre entusiasm för detta högt än nummer 1 högt. Till vänster ser du vad som var en potentiell 123 hög som håller på att blåsa. Det såg ut som ett ganska fint mönster fram till de sista minuterna när det började testa nummer 1 högt. Detta exempel är på EURGBP H4 (4 timmar 240 minuters) diagram på 1262013 runt Noon NY Time. Nu har you8217ve din första 123 setup. Officiellt är din handel post en paus av nummer 2 peka på nackdelen. Även om alla möjliga 123 handelsstrategier är det minsta favorit eftersom det kräver att du riskerar de flesta pips och därför kräver att du handlar med minsta storlek. Jag tar faktiskt så många som tre olika positioner på 123 reversals 8211 men vi kommer senare till det i vår historia. Varför uppträder 123 återkommande som I8217ve sa, diagrammar speglar känslor av näringsidkare. Vissa mönster förekommer regelbundet på diagram. We8217ve har alla sett huvud och axlar mönster, olika trianglar och flaggmönster och de mer komplexa harmoniska patterna. Anledningen till att dessa mönster fortsätter att ge handelsmöjligheter är att de känslor som orsakade dessa mönster är konsekventa och händer ofta. Mönstren don8217t alltid håller 8211 ibland de8217re påverkas av andra faktorer som nyheter 8211 men de är konsekventa att vi kan använda dem för att göra vinster på marknaden. Nummer 1-poängen uppträder på ett ställe där näringsidkare som var långa på marknaden bestämde att de behövde säkra de vinster de gjorde under utvecklingen. That8217s varför den första trenden är väldigt viktig. It8217s varför du bör titta på denna punkt på en plats med starkt motstånd. It8217 är den plats där handlare kommer att känna att marknaden kan ställa eller vända. Med andra ord fruktar de att de kan förlora vinsterna som de har fått på plats. Volymökningen beror på att 8220 inte så smart8221-pengarna äntligen känner igen trenden och hoppar på bandwagonen (eufori 8211 8220. Denna trend kan varas för alltid, jag måste få mig some8221.) Den volymökningen händer vanligen när ett drag har nått utmattning. Volymen är en signal som de smarta pengarna passerar på sina innehav till latecomersna och lämnar dem 8220hållande påsen8221. Detta är nummer ett poäng. Självklart, efter att det inte finns några fler handlare att köpa upp de positioner som senkomna kom in, börjar priset sjunka. När priset sjunker ser de smarta pengarna ett tillfälle att möjligen göra en liten vinst på en annan pop till nummer 1 högt, men de är mindre engagerade, eftersom de flesta långsiktiga momentindikatorerna fortfarande ger överköpta indikationer och marknaden har just gjort ett stort uppdrag. Så småningom upplever alla senkomna som köpte medan marknaden var högst upp i rädsla. När marknaden fortsätter att släppa, lossar de de här positionerna till de smarta pengar 8211 som är mer villiga att köpa när priset sjunker. Tills det inte finns fler som vill sälja That8217s är nummer 2 poängen. Nu när senköparnas säljare är borta, börjar priserna gå upp igen. De smarta pengarna köpte från latecomersna, så nu som det börjar gå upp igen, sände siffra siffra de kom ut för tidigt och börja köpa igen, men eftersom de brändes tidigare, är de lite mer försiktiga, så färre av dem bli involverad den här gången. Och de kloka pengarna är naturligtvis mer än villiga att ta sina vinster när marknaden går upp. Men eftersom det är färre villiga att köpa den här tiden, når priset tappar, blir det ofta inte så högt som nummer ett poäng innan det börjar släppa igen. Detta är nummer 3 poängen. När marknaden börjar sjunka från nummer 3-poängen, erkänner de mer utbildade, smarta pengarhandlare att detta kan vara en omkastning eller början på ett handelsområde, men i alla fall vill de sälja ner till nummer 2 peka igen 8211 vilket är exakt vad vi ska göra. Detta medför att priserna faller tillbaka till nummer 2-poäng 8211 och bryter ofta på nummer 2-poängen med några få pips. När uppträder 123 reverseringar Som jag nämnde tidigare, uppstår 123 omkastningar oftast på områden av stöd och motstånd. De händer efter en bra stark trend. De kan hända på vilken tid som helst på något instrument. På kortare tidsramar (mindre än en timme) måste du titta kontinuerligt eller du kommer sakna din möjlighet. Ofta kan man se en efter en stor nyhetshändelse. Det är därför jag föredrar att handla per timme eller högre. Jag dagar regelbundet och kommer att titta på diagrammen på 5 minuter och 15 minuter, men jag har en kort uppmärksamhetstid, så I8217ve måste vara i rätt stämning för att göra det. Jag känner folk som gör det på 1 minuters diagram och gör massor av pips dagligen gör det. Jag kan bara koncentrera mig så mycket i så lång tid. Det är därför som handel är en sådan personlig sak. Du måste veta dina styrkor och begränsningar för att vara en lönsam näringsidkare. Jag försökte handla som någon annan, men jag kunde inte vara så lönsam. That8217 är en av de saker jag lärt mig tidigt från Winner8217s Edge. Jag menade inte att jaga in i näringslivs psykologi, men enligt min mening var it8217s den viktigaste faktorn i handelssucces, så jag trodde att det var motiverat några ord. Hur handlar jag en 123 Reversal Jag använder tre olika poster för 123. Den första är vad jag kallar 8220cheating nummer 3 point8221. Den andra handlar 8220standard8221-brytningen av nummer 2-poängen och den tredje är att byta retracement efter brytningen av nummer 2-poängen. Min favorit post är fusk nummer 3-poängen eftersom det här kan göras med mycket liten risk, ganska stor handelsstorlek och fungerar ganska bra. Hur bestämmer jag positionsstorlekarna I8217ll går mer i detalj om poster nedan, men I8217ll tar bort det mesta av den första 123 omkastningspositionen (fusk nummer 3-poängen) innan den andra ingångspunkten inträffar. Även den första positionen, även om den har låg risk vad gäller pipparna 8211, har också en lägre sannolikhet för framgång. På grund av dessa faktorer använder jag vanligtvis ungefär hälften av min standard handelsstorlek på första platsen. Jag använder sedan hälften på den andra posten och hälften på den tredje posten. Mina handelsregler anger att jag endast kan riskera 2 av mitt konto för varje enskild handelsuppsättning. Så riskerar alla mina positioner 1 av mitt konto. Beräkna antalet pips för din stoppförlust på varje position (vi8217ll prata om var du ska placera stannar lite senare) och använd en riskkalkylator för att bestämma din handelsstorlek. Winner8217s Edge Trading har en riskkalkylator, du hittar den här. Använd det med våra komplimanger. Hur går jag in och hanterar positionerna Exempel på en galen 15m EURUSD 123 High Som I8217ve nämnde flera gånger använder jag tre olika poster i handel 123 omkastningar. Den första jag ringer 8220cheating nummer 3 point8221. Slutförandet av ett nummer 3-poäng är den första indikationen på att en 123-omkastning kan förekomma. Officiellt är it8217s inte en 123 reversering tills den bryter nummer 2-poängen så att8217s varför jag kallar denna post en 8220cheat8221. När jag ser de första två punkterna och ser prispop till nummer 3-poängen och börjar sjunka börjar jag förutse inmatningen. Så snart priset går under det högsta ljuset på nummer 3, tar jag en kort post med en stoppförlust strax över nummer 3-poängen. Eftersom nummer 2-poängen är en ganska signifikant stödnivå, stänger jag ca 90 av positionen vid nummer 2-punkten och ställer stoppet för att bryta jämnt (ingångspunkten) på de återstående 10 positionerna. Trade Entries för den fula 123 High Den andra posten är handelsstrategin 8220standard8221 för 123-omkastningen. Faktum är att du, när du har ett nummer 3 poäng, kan lägga ett väntande kort några pips under nummer 2-poängen. Hur långt under nummer 2 beror på tidsramen du handlar om. När du handlar den timliga tidsramen lägger jag vanligtvis ordern 5 pips under punkten. Var noga med att ta hänsyn till spridningen. Eftersom you8217re mest sannolikt tittar på ett budschema måste du ta hänsyn till det. Om du handlar en 123 låg, kommer du att lägga en väntar länge och du måste tillåta spridningen. Kom ihåg att på längre tidsramar kan spridningen faktiskt fluktuera innan inmatningen görs. Som jag nämnde är risken större vid andra ingången. Du måste placera ditt stopp några pips ovanför nummer 1-punkten. Du kommer sannolikt se priset studsa direkt efter din inmatning och det kan konsolidera några innan du släpper, så don8217t svettar det, bara rida ut det. Du bör rikta dig mot konsolideringen från vilken uppgången började. That8217s varför jag föreslår att du är säker på att upptrenden är minst en och en halv gånger storleken på ditt 123-mönster. Det ger dig ett bra risk-belöningsförhållande. Exempel på en 123 Låg på GBPJPY H1 Efter att priset sjunker under konsolideringen vid nummer 2-punktet kommer det sannolikt att dyka upp i en retracement (marknaden tycker om att släppa av ånga efter att ha brutit ett betydande hinder som nummer 2-poängen 8211 handlare tar vinst.) Den retracement kommer att ge dig din möjlighet till din tredje position. Titta på priset till pop och släpp sedan strax under det högsta ljuset i retracement. That8217 är din korta inmatning. Placera ditt stopp över retracement för en snäv tight risk och rikta samma plats som den andra positionen, den konsolidering från vilken den ursprungliga uppkomsten kom. Detta kommer sannolikt att vara det mest lönsamma läget för alla tre av dem, med det små underskottet. Och där har du det. Kom ihåg att allt jag sa om en 123 hög gäller i omvänt till en 123 låg. Jag trodde alltid att det var förvirrande när författare försökte ta itu med motsatt riktning inom de andra branscherna, så jag försökte inte göra det. Inlägg på en 123 Låg GBPJPY Kom ihåg att inte alla 123 omkastningar kommer att se perfekt ut. I själva verket vann de flesta av dem perfekt. Inte alla 123 reverseringar ger dig möjlighet till alla tre positioner heller. Det är okej. Du kan bara handla den andra positionen om det inte finns tillräckligt med belöning för att riskera nävepositionen. You8217ll blir van vid att hitta dem och de kommer bara att hoppa på skärmen efter ett tag. Var noga med att hålla fast vid reglerna och don8217t ta vinst för tidigt eller du kommer att döda lönsamheten i denna strategi. Och kom ihåg att inte freaka ut om handeln går emot dig andor slutar. That8217s del av jobbet. Du kommer att ta förluster så var beredd på det. Och vänligen lämna kommentarer och frågor nedan. 1-2-3 Mönster Debunked Om du handlar 1-2-3 Mönster, som du har lärt dig, kan du ha missat många stora affärer. Det har att göra med en potentiell fel i den praktiska tillämpningen av Elliott Wave Theory. 1-2-3-mönstret, som vi har lärt oss, kan vara felaktigt. De som har studerat 1-2-3-mönstret har fått höra att punkt 3 aldrig kan återgå lägre än punkt 1 i en uppåtriktad trend och aldrig återgå högre än punkt 1 i en nedåtriktad trend. Vi har lärt oss att om det händer 8220Alla satsningar är av.8221 och 8220. 1-2-3 Mönstret blir ogiltigt.8221 Men om du tittar på många diagram visar du att denna regel ofta bryts. Jag blev nyligen medveten om detta när jag förberedde träningen för en ny handelsmetodik som jag introducerar - kallad 1-2-3 tunnelmetoden. Genom att observera år av diagram, med historiska data, såg jag att ganska ofta var Excellent Trades initierade av 8220Invalid8221 1-2-3 Patterns. Följande diagram illustrerar hur det traditionella 1-2-3-mönstret undervisas: En potentiell fel i den praktiska tillämpningen av Elliott Wave Theory Det populära 1-2-3-mönstret är grundat i Elliott Wave Theory. Anledningen till att vi har lärt oss att punkt 3 aldrig kan återfå bortom punkt 1 är att i Elliott Wave Theory, kan Wave 2 aldrig återfå bortom Wave 1s ursprung (bortom 100 av Wave 1). Om denna primära regel av Elliott Waves bryts, sägs att vågmönstret blir ogiltigt. Följande diagram illustrerar 1-2-3-mönstret från Elliott Wave-perspektivet. Det illustrerar att 1-2-3-mönstret verkligen är Elliott Waves 1 och 2. När trendlinjen är korsad, bekräftas närvaron av Wave 3-prisåtgärd. I 1-2-3 Tunnelmetodutbildning visas hur du bekräftar Wave 3-åtgärd i 8220Invalid8221 1-2-3 Patterns. Elliott Wave Rule säger att Wave 2 aldrig kan återfå mer än 100 av Wave 1. I praktiken har jag dock observerat många väldigt stora trender som startade med en 8220Invalid8221 Elliott Wave count eller ett 8220Invalid8221 1-2-3 Pattern. Just i går, när han pratade med Jeffrey Kennedy (Elliottiker, Elliott Wave Analyst, professor i teknisk analys vid Georgia Tech University och Elliott Wave International Instructor) frågade jag honom om mina många observationer av 8220Invalid8221 Wave-count som resulterade i starka trender. Han sa att han också har märkt det. Han sammanfattade det genom att säga, 8220Välkommen till den verkliga världen.8221 Han fortsatte med att säga att teorier, lärda i akademin, ibland inte spelar ut exakt som de lärs. Följande skärmdump illustrerar ett exempel på ett 8220Invalid8221 1-2-3-mönster som resulterade i en mycket lönsam uppåtgående trend. Vi diskuterade hur 1-2-3 Mönster har sin grund i Elliott Waves. Vi har också funnit att det sätt vi har lärt oss att upptäcka mönstret kan vara bristfälligt, eftersom ofta 8220Invalid8221-mönster resulterar i bra affärer.123 Forex Trading Strategy-Ett enkelt pris Handelsstrategi Tidtabeller: Alla men föreslår att du använder 5mins och över. Valutapar: Alla indikatorer: kräver ingen Forex-indikator VAD ÄR 123 PATTERNET I en uptrend-marknadssituation. Priset kommer att göra 3 poäng (se diagrammet nedan): Punkt 1 är den lägsta lågpunkten, bildar en supportnivå. Punkt 2 är toppen eller högsta punkten, bildar en motståndsnivå och punkt 3 blir den andra lågpunkten, en stödnivå (vilken måste vara högre än punkt 1 som är den lägsta lågpunkten. 2 signalerar fortsättningen av upptrenden. I en downtrend-marknad bildas 123 diagrammönstret när: punkt 1 blir den högsta toppen när priset finner motstånd och flyttar ner. Punkt 2 blir den lägsta lågpunkten (formulärstöd) och prisförskjutningar upp endast för att hitta ett annat motstånd vid punkt 3. När priset bryter mot punkt 2 stödnivå, indikerar det att marknaden sannolikt kommer att fortsätta nedåt i en downtrend. SÄLJNINGSREGLER (a) Placera en SÄLJSSTOPP-order 1-5 pips nedan (2) (b) Placera stoppförlust 1-5 pips ovanför punkt (3) (c) Ditt vinstmål ska placeras vid 3 gånger stoppavståndet. KÖPREGLER (a) Placera en KÖP STOP-order 1-5 pips över punkten (2) (b) Placera stoppförlust 1-5 pips under punkt (3) (c) Resultatmål 3 gånger stoppavståndet TR ADE MANAGEMENT Här är några idéer du kan använda för att hantera din handel om det är i vinst: om din vinst är densamma som det belopp du riskerade, flytta stoppförlusten för att bryta jämnt. Om din vinst är dubbelt så mycket som du riskerade, flytta stopp förlust för att låsa in vinstmängden lika med det belopp du riskerade initialt. Till exempel riskerade du 100 för en säljhandel. Nu är vinsten 200. Så flytta stoppförlusten och lås i 100 vinst. eller om handeln är i vinst av det belopp som riskeras, varför inte stänga hälften av positionen och flytta stoppförlusten för att bryta jämnt och låt den andra halva positionen löpa. LÄS HÄR OCH SKULDMÄRKMODUS Forex Trading Strategy FÖRDELAR AV 123 FOREX TRADING STRATEGY baserat på prisåtgärder och det är väldigt lätt att upptäcka det här mönstret när du vet vad du ska leta efter på grundval av solida handelsgrunder av stöd och motståndshandling kan du fånga den tidiga flytta en ny trend med denna strategi och rida ut trenden på det här sättet också Nackdelar med 123 FOREX TRADING STRATEGY stoppavståndet kan vara stort vilket beror på mönstrets storlek och tidsramarna, så att du verkligen behöver tillämpa positionsstorlek för att minimera risken för en sidosträngande marknad gör att strategin fungerar dåligt eftersom detta är en trend trading strategi Hoppas du gillar det här, don8217t glömmer att dela och tweet detta om you8217ve haft det här. Tack

No comments:

Post a Comment